ההמלצות החמות: 5 מניות "עשן לבן", אחת מהן ישראלית

5 חברות שבקרב האנליסטים יש לגביהן פחות או יותר קונצנזוס "עשן לבן": כל האנליסטים המסקרים אותן ממליצים "קניה חזקה", "קניה" או "החזק" עליהן ואין אנליסט שממליץ "מכירה" או "תשואת חסר"

הקרדינלים בוותיקן בחרו הלילה אפיפיור חדש, לאחר דיונים ממושכים כמובן, ולאחר הבחירה יצא "עשן לבן" כאיתות לציבור המאמינים שהושגה הסכמה לגבי זהות האפיפיור החדש.

באתר "מוטלי פול" פרסמו מאמר הנוגע ל-5 חברות שבקרב האנליסטים יש לגביהן קונצנזוס "עשן לבן". כלומר, כל האנליסטים המסקרים אותן ממליצים "קנייה חזקה", "קנייה" או "החזק" עליהן ואין אנליסט שממליץ "מכירה" או "תשואת חסר".

1. סודה סטרים . זוכה ל-5 המלצות "קנייה חזקה", 4 המלצות "קנייה" ו-2 המלצות "החזק". החברה הישראלית הציגה ברבעון האחרון זינוק של 55.2% בהכנסות לשיא רבעוני חדש של 132.9 מיליון דולר. סודהסטרים צופה גידול של כ-25% בהכנסותיה לשנת 2013 לעומת הכנסות בפועל בסך 436 מיליון דולר בשנת 2012. בנוסף, החברה צופה גידול של כ- 25% ברווח הנקי המתואם בשנת 2013, בהשוואה לרווח נקי מתואם בפועל של 50.0 מיליון דולר בשנת 2012.

2. אמרין (סימול: AMRN). זוכה ל-4 המלצות "קנייה חזקה", 5 המלצות "קנייה" והמלצת "החזק" אחת. למשקיעים בחברה יש תקוות גדולות מתרופת Vascepa לטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים בדם. מנגד, יש לה רמות גבוהות של פוזיציות שורט כך שיכול להיווצר "שורט סוויז" בתסריטים מסויימים. מסוכנת עם פוטנציאל.

3. קאפסטון טורביין (סימול: CPST). זוכה ל-5 המלצות "קנייה" והמלצת "החזק" אחת. מייצרת טורבינות שפועלות על סוגים שונים של דלקים וזוכה לביקושים גבוהים למוצריה. ואולם, החברה עדיין צריכה להראות רווחיות והאנליסטים מאמינים שהיא תציג שנה מאוזנת.

4. Linn Energy (סימול: LINE). זוכה ל-8 המלצות "קנייה חזקה", 6 המלצות "קנייה" ו-4 המלצות "החזק". החברה ביצעה רכישות בהיקף של כ-2.9 מיליארד דולר ב-2012 ועד כה ב-2013 כבר עברה את הסכום הזה. תשואת דיבידנד מרשימה של 7.6%.

5. מיקרון . זוכה ל-10 המלצות "קנייה חזקה", 11 המלצות "קנייה" ו-6 המלצות "החזק". מיקרון נהנתה מהביקושים הגבוהים לשבבי זכרון "פלאש" בטלפונים חכמים, טאבלטים ומכשירים אחרים. למרות חששות מירידת מחירים בעתיד, האנליסטים וגם המשקיעים אופטימיים - המניה זינקה בכ-42% בשלושה חודשים.