רמי לוי פתח סניף בעכו - והמתחרות נגררו למחירי הפסד

סניפי שופרסל דיל ורמי לוי בעכו הוזילו משמעותית את הירקות והעוף, וגם סניף יינות ביתן בנהריה הסמוכה נגרר לתחרות

אחרי אשדוד, בית-שמש, מודיעין, באר-שבע וכפר-סבא, מלחמת המחירים עולה צפונה. מזה יומיים מתחולל קרב מחירים חדש בעיר עכו, שהתרחב במידה מסוימת לעיר נהריה. רשת רמי לוי שיווק השקמה פתחה בעכו סניף חדש והוזילה שורה של מוצרים למחירי הפסד, צעד שגרר תגובה מצד רשת שופרסל, אך גם מצד יינות ביתן שמפעילה סניף בעיר נהריה ומנסה לבלום את תנועת הלקוחות לכיוון עכו.

הן ברשת רמי לוי שיווק השקמה והם ברשת שופרסל דיל נמכרים עגבניות, גזר, תפוחי-אדמה, מלפפון ובצל במחיר של 19 אגורות בלבד לק"ג (מוגבל ל-3 ק"ג מכל סוג).

קטגוריה נוספת שיורדת למחירי הפסד היא העוף. עוף שלם נמכר במחיר של 5.99 שקלים לק"ג, כרעיים במחיר של 14.99 שקל לק"ג ועוד. גם דג נסיכת נילוס נמכר במחיר של 17.99 שקל לק"ג וזאת לצד מבצעים נוספים.

יש התניית קנייה

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, הצהיר רק לפני ימים אחדים כי הוא מתנגד למלחמות המחירים שמתמקדות בירקות ב-9 אגורות ועוף בשקל. אברכהן אמר כי "אין הבדל בין 9 אגורות ל-99 אגורות מבחינת תפיסת מחיר. בשני המקרים הלקוח נהנה לטווחים קצרים, והקמעונאי מוציא כסף כדי לשמר לקוחות ולהביא לקוחות חדשים".

למרות זאת, שופרסל הגיבה למחירים אצל רמי לוי והוזילה גם היא את הירקות למחיר של 19 אגורות בלבד לק"ג וכן הוזילה את מחיר העוף ומוצרים נוספים, שחלקם נמכרים כעת במחרי הפסד.

בשופרסל מסבירים את הצעד בניסיון לשמור על הלקוחות של הרשת ואומרים כי בניגוד לרשת יינות ביתן שעשתה "קבלת-פנים" לרשת קוסט 365, כשהורידה את המחיר של עשרות מוצרים בסניף בטרם חנכה קוסט 365 את הסניף בכפר-סבא; ובניגוד לרשת רמי לוי שיווק השקמה, שנקטה צעד דומה כאשר קוסט 365 פתח סניף בעיר עפולה - בשופרסל נכנסו למלחמת המחירים רק אחרי שרמי לוי הכתיב מחירים נמוכים.

רשת מחסני כמעט חינם, שעברה לבעלות יינות ביתן, הגיבה גם היא והורידה את מחיר העוף הטרי בנהריה לשקל אחד בלבד, כולל פירוק.

בניגוד לקרבות המחיר בעיר מודיעין, שם לא הותנו המבצעים בקנייה ברשת, המבצעים בעכו מותנים בקנייה של 150 שקל ברשת.

לדברי יוסי סבתו, סמנכ"ל הסחר של רשת רמי לוי שיווק השקמה, הדבר נועד למנוע רכישות על-ידי מתחרים וסיטונאים. "במודיעין הגיעו סיטונאים עם שתי משאיות. הם רוקנו לנו את הסחורה, ולא הייתה לנו סחורה לקליינטים".

לדבריו, התופעה חזרה על עצמה בבאר-שבע: "בבאר-שבע העמידו את הבדואים וגמרו את כל הסימילאק והמטרנה. ראינו גם משטח שלם של ירקות במחסן של אחד המתחרים שלנו. אנחנו לעולם לא היינו עושים כזה דבר".

מחירי רצפה בעכו
 מחירי רצפה בעכו