המלצות לסופ"ש: אירועי תרבות, תיאטרון ואוכל - אל תחמיצו

תערוכת "ARTATTOO 2013" תציג כמאה תמונות נבחרות של אמנות הקעקוע, רוני פיטרסון יארח בסוף השבוע עם להקתו מרתון בלוז ועוד שפע המלצות לבילויים

תערוכה

"ARTATTOO 2013"

מה: אם בעבר תופעת הקעקועים יוחסה בעיקר למלחים ולאנשי שוליים, הרי שכיום היא כבר נכללת תחת ההגדרה התרבותית "אמנות הגוף". כמאה תמונות נבחרות של משתמשי אינסטגרם יוצגו במסגרת תערוכת "ARTATTOO 2013", שתוקדש למושג קעקוע. "הרעיון לקחת את אמנות הקעקוע מהשוליים למרכז העשייה ותשומת הלב הציבורית מאתגר ומרתק, כיום הקרקע בשלה לתת לאמנות הזו במה נרחבת", אומר יואב גלזנר, מיוזמי האירוע. בנוסף, יארח המוזיאון כמה מהמקעקעים הטובים בישראל, שיקעקעו בזמן אמת את קהל המבקרים בתערוכה.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת (14-16 בחודש), מוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן. מחיר: 20 שקל.

אירוע התרמה

ארוחת מלאכים

מה: כולנו מצקצקים כל השנה על מצבם של קשישים רבים בארץ, בתוכם ניצולי שואה, שמתקשים להתקיים ביום-יום, והקושי מתחדד בחגים, כשאין ביכולתם לקיים ארוחת חג כהלכתה. והנה, יש מי שגם עושה. השף שגב משה חבר לעמותת "קבוצת שורשים" להפקת ארוחת גאלה שכל הכנסותיה קודש לכ-1,100 משפחות כאלו, שידן אינה משגת. משה איגד סביבו את השפים: אביב משה, מיקי שמו ושחר מאור, ליצירת ארוחה בת 6 מנות והרבה יין, שנתרם על-ידי יקבים מקומיים שונים.

מתי, איפה וכמה: ראשון (17 בחודש), החל מ-20:00, מתחם האירועים "דופלקס" בהרצליה, רח' האצ''ל 1. מחיר לאדם: 370 שקל (התרומה מוכרת לצרכי מס). להזמנת מקום: ליאת 052-3603608.

בלוז

מרתון בלוז עם רוני פיטרסון

מה: מוזיקאי הבלוז רוני פיטרסון יארח בסוף השבוע עם להקתו מרתון בלוז, ראשון מסוגו בארץ. המרתון יתקיים ביום שישי במועדון "רדינג 3" בתל-אביב, ולמחרת בבית אבא חושי בחיפה. במרתון ישתתפו גם שני אורחים משיקגו - זמרת הבלוז והסול דייטרה פאר (Deitra Farr) והגיטריסט המצוין דייב ספקטר (Dave Specter). במרתון בתל-אביב יופיע גם הזמר דני ליטני, במופע אקוסטי פיטרסון עצמו מוכר בארץ כמוזיקאי בלוז ותיק, וגם שני האורחים משיקאגו מוכרים היטב. הגיטריסט דייב ספקטר הופיע והקליט עם ענקים כמו באדי גאי, אריק קלפטון, ביבי קינג, קרלוס סנטנה ואחרים. דייטרה פאר נחשבת לאחת מזמרות הבלוז והסול המובילות בתחומה, וביו-טיוב ניתן להתרשם מקטעים מגוונים בשירתה. תוכנית הערב תורכב ממופעים בעלי אופי שונה: פיטרסון ולהקתו יבצעו בלוז וסול מסורתי, האורחים מארה"ב יצטרפו אליהם לביצוע בלוז בסגנון שיקגו, ודני ליטני יבצע בלוז מקומי (בתל-אביב בלבד).

מתי, איפה וכמה: שישי (15 בחודש), 22:00 (פתיחת דלתות 20:30), רידינג 3 תל-אביב, מחיר: 169 שקל. טלפון לכרטיסים: 9066*. מוצ"ש (16 בחודש), 21:00 (פתיחת דלתות: 20:30), בית אבא חושי חיפה. מחיר: 130 שקל. טלפון לכרטיסים: 04-8227850.

מוזיקה

"תן למילים לעשות בך: סיפורי תל-אביב"

מה: בזמן שקברניטי העיר תל-אביב פורעים ברצועת החוף בטרקטורים ושופלים והרבה בטון, בעיר חולון הסמוכה מביעים געגוע לתל-אביב הישנה. עיר של חולות ים ועצים, ומשוררים שהפליאו בתיאוריה. מדיטק חולון, הגוף היוזם של המופע, מגדיר זאת כך: "תל-אביב כמוזה של נתן אלתרמן, יעקב שבתאי, נעמי שמר, אלכסנדר פן, דליה רביקוביץ', מאיר ויזלטיר, נסים אלוני ואחרים". את שירי המשוררים של אז יגישו, בעיבודים חדשים, אסף רוט, אפרת בן צור, דניאל סלומון, יהלי סובול, ערן צור וחמי רודנר.

מתי, איפה וכמה: שישי (15 בחודש), 12:00, מדיטק חולון, שדרות גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון). מחיר: 50 שקל. להזמנת כרטיסים: 03-5021552.

קולנוע

בחזרה לעתיד

מה: נכון, לא חשבו שם שטלפונים ניידים יחליפו את הווקי-טוקי, וגם לא על כך שהאינטרנט יומצא ויוכל לסייע, אבל כמה דמיון ועושר יצירתי אפף את "בחזרה לעתיד" של רוברט זמקיס, הסרט הראשון (1985) בטרילוגיה ואחד הסרטים המלהיבים ומעוררי ההשראה של שנות ה-80 העליזות. עם מייקל ג'יי פוקס כמרטי מקפליי וכריסטופר לויד בתפקיד דוק, המדען התימהוני ששולח אותו בטעות לעבר, לשנת 1955, שם הוא פוגש את הוריו בצעירותם ומנסה לגרום להם להתאהב זה בזו, וזו לא משימה כל-כך פשוטה, מה שהופך את הקיום שלו לוודאי פחות ופחות.

מתי, איפה וכמה: שישי עד רביעי (15-20 בחודש), רשת בתי הקולנוע "יס פלאנט". מחיר: 38 שקל.

בית פתוח

אמנים במושבה

מה: קרוב ל-100 אמנים ויוצרים הנמנים עם קהילת אמני פרדס חנה-כרכור התאחדו לסוף שבוע שבו הם פותחים את בתיהם עבור הקהל הרחב. זו כבר מסורת במושבה השלווה הזו, וגם בסוף השבוע הזה יתקיימו סדנאות צילום, אמנות שימושית, עיצוב, תפירה, פיסול, צורפות, קרמיקה, אופנה, כמו גם אירועי שירה. בהתאם לרוח הזמן, תעסוק אחת הסדנאות ב"ציור באמצעות אפליקציה". ולהבדיל, תיערך סדנא לליבוד ארנב בשיטה של ליבוד יבש. אהוד אריאל, הבן של מאיר אריאל, יעלה ביום שישי "מופע לכבוד שבת המלכה". ויש עוד והרבה.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת (14-16 בחודש). כל הפרטים, הכתובות והטלפונים באתר: www.omanim-ph.co.il

קלאסי

הפרויקט הקאמרי הישראלי

מה: ה"פרויקט הקאמרי הישראלי" הוא שמו של הרכב קאמרי מעולה, שחבריו הם סולנים מובילים שפועלים בעיקר בארה"ב. בהופעותיהם בארץ מקפידים חברי הפרויקט על קיום קונצרטים וכיתות אמן גם באזורי פריפריה. סבב הקונצרטים הקרוב של הפרויקט בארץ יכלול שבעה קונצרטים. ישתתפו בו נגנים מעולים בנבל, קלרינט, כינורות, ויולה, צ'לו ופסנתר. התוכנית מגוונת ומרתקת, ותכלול יצירות מאת סזאר פראנק, וובר, דביסי, המלחינה הישראלית הצעירה רוני רשף וסבסטיאן קורייר.

מתי, איפה וכמה: גזית (14.3), משמר העמק (15.3), עין השופט (16.3), אשדוד (19.3),כרמיאל (21.3), ברעם (22.3), תל-אביב (23.3). מחירי כרטיסים: 150-35 שקל (תלוי באולם).

פעילות למשפחה

"אביב אמנים" בגזר

מה: גם במועצה האזורית גזר יתקיים בסוף השבוע פסטיבל "אביב אמנים", שבמסגרתו יוצגו עבודות של אמני האזור ונוספים, ויתקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה. הפסטיבל ייערך במושבים סתריה וכפר שמואל, וישולבו בו גם הופעות של הרכבים מוזיקליים. בשבת ייערכו לאורך כל היום סדנאות להכנת כלי נגינה מבמבוק וכלי הקשה ופיסול באבן הטלק - אבן טבעית רכה שניתן לעבד אותה בקלות גם לתכשיטים. עוד בשבת, תתקיים במושב סתריה תצוגת מכוניות עתיקות של "מועדון החמש", וכן פעילויות טיולים ומכירה של תוצרת חקלאית.

מתי, איפה וכמה: שישי-שבת (15-16 בחודש), במושבים סתריה (לצד כביש 40, סמוך לרחובות) וכפר שמואל (כביש 424, מחלף נשרים - לטרון). שעות פעילות: שישי: 10:00-15:00, שבת: 10:00-18:00. הכניסה חופשית. פרטים בטלפון: 054-5995225.

מחזמר

הכי קרוב לברודוויי

מה: ברפרטואר התרבות הישראלי אין הרבה יצירות שעונות על הגדרת קלאסיקה. יש קאלט ויש אופנה אבל מעטים חצו את הגבול הבלתי נראה של פופולריות זמנית והפכו לנכסי תרבות משמעותיים. אחד מאלה הוא הסרט *הלהקה*, של אבי נשר, שיצא לראשונה ב-1978, עם הרכב כוכבים חד-פעמי. הלהקה מודל 2013, בביצוע תלמידי בית צבי ובבימויו של דניאל אפרת, היא הפקה מקצועית, מהוקצעת ומהנה.

הסטודנטים מציגים משחק טוב ועוד יותר מכך, שירה מעולה ושימוש מקסים במרחב הבמה, ומצליחים להכניס סיפור עלילה, הומור ומורכבות רגשית בז'אנר הלא פשוט של מחזמר. טעם נוסף תורמת קבוצת נגנים המלווה את השירים במוזיקה חיה על הבמה.

מתי, איפה וכמה: הצגות אחרונות בשבוע הקרוב (עד 23.3), תיאטרון רמת גן. מחיר: 180 שקל.