"חם בסופר": רמי לוי עשויה להגדיל הדיבידנד לכ-80% מהרווח

בבית ההשקעות אקסלנס פרסמו סקירה על רמי לוי לקראת פרסום דוחות החברה ביום ראשון ■ באקסלנס מעריכים כי הכנסות החברה יצמחו ביותר מ-20% לכ-702 מיליון שקל ■ הרווח הנקי צפוי להסתכם בכ-26.1 מיליון שקל

רמי לוי, אחת מהקמעונאיות הגדולות ביותר בישראל, צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה ביום ראשון הקרוב. באקסלנס פרסמו סקירה מקדימה בה הם מעריכים כי הכנסות החברה יצמחו ביותר מ-20% ברבעון והיא אף עשויה להגדיל את חלוקת הדיבידנד לכדי 80% מהרווח הנקי.

כאמור, באקסלנס מעריכים כי הכנסות החברה יסתכמו ברבעון הרביעי של 2012 בכ-702 מיליון שקל, זאת לעומת 583 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה האנליסטים של בית ההשקעות צופים כי הרשת תדווח על רווח נקי של 26.1 מיליון שקל.

נזכיר, הרשת חתמה את הרבעון השלישי של 2012 עם גידול של 22.8% במכירות, שהגיעו ל-747מיליון שקל - קצב מכירות שנתי של 3 מיליארד שקל. העלייה ברווחיות הגולמית ברבעון הביאה לשיפור ניכר ברווח התפעולי של הרשת, שנסק ב-44% והגיע ל-44 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-5.9% - שיעור מרשים במיוחד - לעומת 5% ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה רשת רמי לוי קפיצה של 55% ברווח הנקי, שעמד על 35 מיליון שקל.

"אנו מעריכים כי גם ברבעון הנוכחי נראה גידול שנתי במכירות החברה בסניפים זהים (SSS), אשר להערכתנו מורכב מעליות מחירים", מסבירים באקסלנס. ברמה השנתית רמי לוי צפויה להציג צמיחה של 25.8% בהכנסות להערכת האנליסטים בבית ההשקעות. שורת הוצאות התפעול צפויה להיות דומה לרבעון השלישי על רמה של כ- 120 מיליון שקל, כ-17% מההכנסות.

החברה ציינה לא פעם ולא פעמיים כי היעד שלה הינו להגיע ל- 50 סניפים עד סוף 2015. באקסלנס מעריכים כי החברה לא תצליח לעמוד ביעד זה באמצעות צמיחה אורגנית ולכן תצרך לבצע רכישות של סניפים שיוצעו למכירה ע"י הרשתות המתחרות.

באקסלנס מעניקים למניית רמי לוי המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 147 שקל למניה.