ההמלצות החמות: 4 מניות מעניינות שבעלי עניין רוכשים

רכישה של בעלי עניין מעידה כמעט תמיד על הערכה שערכה של החברה נמוך ושהמניה יכולה להמשיך ולעלות, אם לא בטווח הקרוב, אז בטווח הבינוני והרחוק

מדדי המניות בוול סטריט נמצאים בסביבת שיאים של כל הזמנים (הדאו ג'ונס וה-S&P 500) וניכרת לאחרונה מגמה ברורה של מכירות מאסיביות למדי של בעלי עניין בחברות רבות המנצלים את רמות המחירים הגבוהות יחסית בכדי להיפגש עם מזומנים.

למכירות גדולות על ידי בעלי עניין יכולות להיות סיבות רבות, שאחת מהן היא כמובן "פחד גבהים" וחשש כי ערכה של החברה שלהם גבוה מדי, לפחות בטווח הקרוב. ייתכן גם שהם פשוט זקוקים למזומנים מסיבה כזו או אחרת ומבצעים מכירה למרות שהם מאמינים שהמניה יכולה להמשיך לעלות.

מהצד השני, רכישה של בעלי עניין מעידה כמעט תמיד על הערכה שערכה של החברה נמוך ושהמניה יכולה להמשיך ולעלות, אם לא בטווח הקרוב, אז בטווח הבינוני והרחוק. בחברת המחקר KAPITALL פרסמו כתבה על 4 חברות שניכרות בהן רכישות ערות יחסית של בעלי עניין.

1. Aegerion Pharmaceuticals (סימול: AEGR). החברה מפתחת ומביאה למסחור תרופות לטיפול במחלות שונות. המניה זינקה בכ-144% בחצי השנה האחרונה לשווי שוק של כ-960 מיליון דולר. במקביל, בששת החודשים האחרונים רכשו בעלי עניין בחברה 624,767 מניות, 2.93% מהכמות הצפה של המניות.

2. Janus Capital Group (סימול: JNS). החברה מציעה למשקיעים פרטיים ומוסדיים שירותי ניהול נכסים. המניה עלתה בכ-3.5% בחצי השנה האחרונה לשווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר. במקביל, בששת החודשים האחרונים רכשו בעלי עניין בחברה כ-30.8 מיליון מניות, כ-16.5% מהכמות הצפה.

3. Sonus Networks (סימול: SONS). החברה מספקת פתרונות לחברות תקשורת. המניה עלתה בכ-18% בחצי השנה האחרונה לשווי שוק של כ-705 מיליון דולר. במקביל, בששת החודשים האחרונים רכשו בעלי עניין בחברה כ-5.16 מיליון מניות, כ-2.18% מהכמות הצפה.

4. Targacept (סימול: TRGT). עוסקת בגילוי ופיתוח של תרופות למחלות הקשורות במערכת העצבים המרכזית. המניה ירדה בכ-7% בחצי השנה האחרונה לשווי שוק של כ-152 מיליון דולר. במקביל, בששת החודשים האחרונים רכשו בעלי עניין בחברה כ-2.02 מיליון מניות, כ-8.88% מהכמות הצפה.