החוקר הפרטי מאיר פלבסקי ישלם 200 אלף שקל בגין לשון הרע

ביהמ"ש קיבל את תביעת הדיבה שהגישה "מקור הפורמייקה" נגד פלבסקי, בגין מכתבים ששלח לגורמים ציבוריים בהם טען כי המפעל משתמש בחומרים מסרטנים

החוקר הפרטי הוותיק מאיר פלבסקי - ששמו נקשר לפני מספר שנים לפרשת ההקלטה המפלילה של השר לשעבר יוסף פריצקי - ישלם פיצוי של 200 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע - כך קבע באחרונה בית משפט השלום בתל-אביב, שקיבל את תביעת הדיבה שהגישה חברת "מקור הפורמייקה" נגד פלבסקי. זאת, בעקבות מכתבים ששלח החוקר באמצעות עורך דינו, חנוך ארליך, לגורמים ציבוריים שונים, ושבהם טען כי המפעל עושה שימוש בחומרים רעילים, העלולים לגרום לסרטן.

עם זאת, בית המשפט דחה את טענת החברה כי עו"ד ארליך אחראי אף הוא בהוצאת דיבתה. "לא היה מקום לתבוע את ארליך בלשון הרע, שעה שייצג את שולחו במשלוח המכתבים בתוקף תפקידו כעורך דין", נקבע.

השופטת חנה ינון הסבירה כי שמו של פלבסקי כמי שעומד מאחורי המכתבים הוסתר על-ידי עורך הדין, עד שלשכת עורכי הדין התערבה והנחתה את ארליך לגלות את שמו, ו"כיוון שהתובעת רצתה לתבוע את משגר המכתבים המשמיצים, היא נאלצה לתבוע את ארליך".

בית המשפט הגדיר את מכתביו של פלבסקי כ"כתבי אישום מרים וקיצוניים כנגד התובעת, לה מיוחס שימוש בחומרים המרעילים פורמלדהידים, שעלולים לגרום סרטן לבני אדם".

"מעשים הנראים מוכתבים"

בתלונותיו ייחס פלבסקי לחברת "מקור הפורמייקה" עשיית שימוש ב"פורמלדהיד", שהוגדר כ"חומר מסרטן ודאי לבני אדם", ובחומרים רעילים נוספים, וקבע כי "האוויר במתקן ובסביבתו מסכן לא רק את עובדי המפעל, אלא את לקוחותיו ואת עובדי המפעלים בסביבה בכלל".

עוד טען פלבסקי כי "'מקור הפורמייקה' הינו למעשה מקור חמור לפורמלדהיד, הוא מסכן את בריאות עובדי המפעל, שאינם מוגנים בכל דרך שהיא, לקוחותיו, עובדי מפעלים אחרים בסביבה ואחרים".

השופטת ינון קבעה כי פלבסקי פנה "בקובץ תלונות מאשים ומרשיע בצירוף מסקנות מוכנות, שנשלח שלא לצורך לכל גוף ציבורי שהוא במדינה, שיכול להיחשב כבעל עניין בהגנת הסביבה" וכן "לרשימת גורמים ארוכה ואדירה", לרבות חברי כנסת.

"מר פלבסקי טוען, מאשים ומרשיע יחדיו", כתבה ינון בפסק הדין. לדבריה, פלבסקי פירסם את התלונות שלא בתום-לב, ומעשיו "נראים כמוכתבים וכמודרכים על-ידי בעלי אינטרס ועניין בענף עיסוקה של התובעת".

השופטת ינון קבעה גם כי את אותן התלונות פירסם פלבסקי גם במכתבים אנונימיים, ששיגר למפעלים אחרים.

פלבסקי: "פסק דין מוטעה"

פלבסקי מסר כי יגיש ערעור על פסק הדין "המוטעה" למחוזי. לדבריו, "טכנית, לא כתבתי את מכתבי התלונה, אלא עו"ד ארליך כתב אותם לבקשתי; אין לי שום קשר למכתבים האנונימיים, והופיעו בהם פרטים שלא היו ידועים לי".

שמו של פלבסקי פורסם בעבר, כאמור, בהקשר לפרשה שסיימה את הקריירה הפוליטית של יוסף פריצקי, השר לשעבר ממפלגת שינוי. פלבסקי נעצר אז בחשד כי היה קשור למקרה שבו הוקלט פריצקי אומר לחוקר פרטי אחר כי הוא ישמח אם יביא לו חומר שלילי על עמיתו לסיעה, השר לשעבר אברהם פורז. החקירה בעניינו של פלבסקי הסתיימה בלא כלום.

מקור הפורמייקה יוצגה בידי עו"ד אמיר טיטונוביץ; ארליך יוצג בידי עו"ד מיכל גדות (ת"א 34181-01-10).