סורל סירב לתוכנית המיזוג בין משרדי y&r ו-JWT בישראל

‎מייסד ומנכ"ל סוכנות הפרסום העולמית ‏WPP‏, השלוחה הבינלאומית של ‏y&r‏ ישראל ו-‏JWT‏ ישראל, קטע מו"מ ראשוני למיזוג בין המשרדים

מרטין סורל, מייסד ומנכ"ל קבוצת הפרסום העולמית WPP, לא מאשר למזג בין פעילויות משרדי הפרסום y&r ישראל ו-JWT ישראל - כך נודע ל"גלובס". בכך, המהלך שהתבשל בחודשים האחרונים נעצר הן על-ידי הגורמים המוסמכים לכך ב-y&r העולמית והן על-ידי הגורמים המוסמכים ב-JWT העולמית. שתי הסוכנויות הן בבעלות WPP.

משתי הסוכנויות הגיעו מנהלים אזוריים בנפרד לאשר עם סורל ואנשיו את תוכניות הפעולה של כל רשת ברמה העולמית, תוך הסתכלות לכל מדינה ומדינה. משתי הרשתות הציגו את הכוונה למזג את המשרדים בארץ, לחסוך עלויות ולייצר עבורם נקודת זינוק טובה יותר.

למרות התוכנית, סורל הודיע כי הוא אינו רואה בכך רעיון שיש ליישם בשלב זה, ובכך למעשה קטע כל המשך אפשרי של שיחות.

הרעיון לחבר באופן נקודתי פעילויות של שתי רשתות בינלאומיות כבר יושם בעבר במספר נקודות בעולם - גם ברשתות הקשורות ל-WPP. בישראל החלו לפעול בכיוון זה ממספר סיבות, הקשורות חלקן למשרדים עצמם וחלקן למצב השוק.

ענף הפרסום שרוי באחד המשברים הקשים בתולדותיו, כשמצד אחד נרשמת ירידה דו- ספרתית בהיקפי הפרסום, ומצד שני הרווחיות של משרדי הפרסום נשחקת בהתמדה.

מצב זה הביא מספר לא מבוטל של משרדים לבחון, לפחות על הנייר, את האפשרות למיזוג, אך לא אחת מהווים כמכשול תקציבים מנוגדי אינטרסים, שיקולים פרסונליים ותרבויות ארגוניות שונות.

דווקא במקרה של y&r ו-JWT המצב היה קל יחסית. שני המשרדים הם באותה בעלות בשרשור, אין להם כמעט תקציבים מנוגדי אינטרסים, והתרבות הארגונית של הצדדים הייתה מסתדרת יפה - בעיקר לאור העובדה שיורם דמבינסקי, המנכ"ל ומי שמחזיק ב-20% ממניות JWT, עשה את רוב הקריירה שלו בשלמור-אבנון-עמיחי.

שנתיים קשות עבור הקבוצה

אל האפשרות של מיזוג הגיעו הצדדים לאחר שנתיים לא פשוטות שעברה קבוצת WPP בישראל. שלמור-אבנון-עמיחי, שהיה המשרד הגדול של הקבוצה, התמוטט למעשה לאחר ששניים מתוך השותפים המייסדים פרשו. לאחר שהמשרד זכה להנהלה חדשה, הוא התייצב והחל לנסות לעלות מחדש על מסלול ההמראה. בשלב זה החלה להיבחן האפשרות לעשות "קיצור דרך" על-ידי חיבור לגורם אחר.

מהצד השני, ב-JWT דמבינסקי נמצא מזה מספר שנים לבד בקדמת הבמה. המשרד, שבעבר ידע בעצמו התרסקות לא פשוטה, אמנם לא חזר לימי הזוהר של לפני כמעט עשור, אך דמבינסקי הצליח בשנים האחרונות לעשות כמעט את הלא יאומן, כשגם אחרי פטירתו של דוד טמיר הצליח לשמור את המשרד בין המשרדים הגדולים, כשהיום עיקר הפעילות היא של לקוחות הנמצאים במשרד בגללו - ולא בגלל העבר או החיבור לסוכנות הבינלאומית.

עם זאת, אין ספק כי הניהול לבד לא הקל עם דמבינסקי, וגם יכולת הצמיחה בסיטואציה הנוכחית נראתה קשה יותר, כך שלכאורה היה החיבור עם החברה-אחות מתבקש.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי y&r ישראל סיים את שנת 2012 עם היקפי פרסום של כ-103.2 מיליון שקל, כשהוא ממוקם במקומות 9 אותו חלק עם פובליסיס ישראל וברוקנר-נטע-יער. JWT ישראל סיים את השנה עם היקף פרסום של כ-83 מיליון שקל, כשהוא ממוקם במקום ה-12.

ב-y&r ישראל וב-JWT ישראל סירבו להתייחס לידיעה.

היקפי הפרסום
 היקפי הפרסום