שיפור קוסמטי: עלייה של 13.5% ביצוא התמרוקים מישראל

חברות הקוסמטיקה שהובילו אשתקד את יצוא התמרוקים מישראל, בהיקף כולל של כ-316 מיליון דולר, הן פרמייר ים המלח, לוריאל ישראל, שמן מרוקאי וסבון של פעם

מינהל הכימיה במשרד התמ"ת דווח היום (ב') על עלייה של 13.5% ביצוא התמרוקים מישראל ב-2012, לצד ירידה של כ-8% ביבוא מוצרי קוסמטיקה למדינה.

חברות הקוסמטיקה שהובילו אשתקד את יצוא התמרוקים מישראל, בהיקף כולל של יותר מ-316 מיליון דולר, הן פרמייר ים המלח; לוריאל ישראל; שמן מרוקאי; סבון של פעם; ד"ר נונה אינטרנשיונל ותעשיות חלאבין.

41% מיצוא התמרוקים הישראליים נעשה למדינות צפון אמריקה; 27% למדינות האיחוד האירופי; 16% למרכז אירופה ולמזרחה; והשאר לאסיה ולדרום אמריקה.

במשרד התמ"ת אמרו היום ל"גלובס" כי ההצלחה של החברות הישראליות בתחום התמרוקים בעולם באה חרף העובדה שמדובר בענף תחרותי, שבו מתחרים מותגי-ענק.

עם זאת, חסמי כניסה קלים יחסית בתחום, לצד השם הטוב של התמרוקים הישראליים, הובילו בשנים האחרונות לשגשוג של חברות הקוסמטיקה המקומיות, שעל-פי הערכות, היקף המכירות הכולל שלהן בשנה שעברה הסתכם במיליארד דולר.

בישראל יש כ-120 מפעלים בעלי רישיון ממשרד הבריאות לייצור תמרוקים, ובכלל הענף מועסקים כ-7,000 איש.

סגן מנהל מינהל הכימיה בתמ"ת, זאב ברל, אמר כי אשתקד הועמדו כלים רבים כדי לסייע לקידום ענף הקוסמטיקה בישראל, בין השאר באמצעות מרכז ההשקעות שטיפל בבקשות להקמה ולהרחבה של מפעלים בתחום, לצד הקצאת מגרשים להקמת אתרי פעילות בפריפריה. אלה באו לצד תמיכה של המדען הראשי בתוכניות מחקר ופיתוח למוצרים חדשים וחשיפת תעשיית הקוסמטיקה המקומית בתערוכות מקצועיות בעולם.