תייר ישראלי איים כי יש לו פצצה בגלל שביטלו לו את הטיסה

"אני עומד לגשת לשם ולהגיד לשירותי הביטחון שהנחתי פצצה בתיק, רק כך אני אקבל את התיק בחזרה", אמר ערן הס, תושב תל אביב בן 44 לעובדי נמל התעופה ניוארק שבארה"ב, לאחר שנודע לו כי טיסת ההמשך שלו בוטלה

תייר ישראלי עורר אמש (א') "בהלה בטיחותית ופאניקה" בשדה התעופה ניוארק שבניו ג'רזי וגרם לקרקוע של מטוס שהיה אמור להמריא למיאמי אחרי שמשפחתו הורדה מטיסה. הצעיר איים לעורר פאניקה בהתראת שווא על פצצה.

על פי הדיווח בעיתון "ניו יורק פוסט" הישראלי שעונה לשם ערן הס הואשם ב"יצירת בהלת שווא" אחרי שהחל לצעוק בדלפקים של חברת אמריקן איירוויס והחל שרשרת אירועים שהקפיצה את כל כוחות הביטחון בשדה, עכבה טיסות וגרמה לבלבול שנמשך שעות.

הצרות החלו בערך ב-09:00 בבוקר שעון ניו יורק אחרי שהס, תושב תל אביב בן 44 (כך על פי הפרסום בארה"ב), רעייתו ושני ילדיהם קיבלו הודעה על פיה טיסת ההמשך שלהם מפלורידה, מלאה.

"למצוא את משפחת הס"

בשלב הזה איבד ערן את עשתונותיו, בעיקר אחרי שהבין שהתיקים והכבודה שהביאו בני המשפחה, כבר יצאו לדרך בלעדיו. אז הוא הלך לעובדי החברה, והחל לעשות "בלגן": "אני עומד לגשת לשם ולהגיד לשירותי הביטחון שהנחתי פצצה בתיק, כך אני אקבל את התיק בחזרה", הוא אמר.

אחרי ההודעה, הס ובני משפחתו נעלמו בהמון ותריסר אנשי הביטחון, יצאו למשימה - "למצוא את משפחת הס". הם מצאו אותם במרחק של שני טרמינלים ועצרו מיד את אב המשפחה, כשניסה לעלות על טיסה לפלורידה.

הטיסה שעל סיפונה הייתה מזוודתו של הס, טיסת יונייטד עוכבה למשך שלוש שעות. 167 הנוסעים ואנשי הצוות, נאלצו לחזור לשער עד שאנשי הביטחון יסיימו את הבדיקות. הנוסעת שארי סנלוביץ' אמרה שהמטוס כבר ניתק מהשרוול ועשה את דרכו למסלול ההמראה לפני שהחזירו אותו.