קרן TERRA מודיעה על סגירה ראשונה של 20 מ' ד' לקרן חדשה

בין המשקיעים המרכזיים ניתן למצוא קרן השקעות אמריקנית מובילה ובנק ברזילאי, family offices מאירופה אסטרטגיים נוספים, רבים מהם אשר השקיעו גם בקרן הראשונה של TERRA

קרן הון סיכון TERRA Venture Partners הודיעה היום (א') על סגירה ראשונה לקרן החדשה, בהיקף של 20 מיליון דולר. בין המשקיעים המרכזיים ניתן למצוא קרן השקעות אמריקנית מובילה ובנק ברזילאי, family offices מאירופה ומשקיעים אסטרטגיים נוספים, רבים מהם אשר השקיעו גם בקרן הראשונה של TERRA. ב-TERRA מעריכים כי הקרן השנייה צפויה להשלים גיוס של כ-50 מיליון דולר. עם השלמת הגיוס תנהל TERRA כ-90 מיליון דולר בסך הכל.

ההון שיגויס עבור הקרן השנייה צפוי להיות מושקע במיזמים מתחומים שאינם משתייכים בהכרח לעולם הקלינטק המסורתי ושמחברים בין טכנולוגיות אינטרנט, תוכנה ומובייל, ומשפיעים בצורה חיובית על הסביבה והאופן שבו אנו חיים.

ד"ר אסטורה מודונה, שותף מייסד בקרן: "למרות הפוטנציאל האדיר הטמון בישראל, קיים מצב אבסורדי שבו אנו ממוקמים במקום השני בעולם בקלינטק אינדקס מחד, ומאידך רק 6% מהכסף של הקרנות מופנה להשקעות בקלינטק לעומת ארה"ב בה ב-2012 הופנו 27% מההשקעות לתחום זה. תחום הקלינטק עובר בשנתיים האחרונות שינוי, ואנו רואים יותר ויותר מיזמים מהפכניים ופורצי דרך שפונים לצרכן הסופי ומשלבים טכנולוגיות ירוקות בחיי היומיום של כולנו. קלינטק כבר מזמן לא נועד רק לתעשיות כבדות, כפי שהוכחנו עם חברות הפורטפוליו הקיימות שלנו, ישנן בשוק חברות קלינטק מצוינות עם היתכנות כלכלית מבטיחה. אנו מעוניינים למשוך אלינו עוד יזמים מוכשרים עם רעיונות חדשניים וכישורים מכל תחומי הטכנולוגיה כדי לעזור לנו לבנות את הדור הבא של הקלינטק בישראל".

TERRA Venture Partners הינה קרן הון סיכון ישראלית המשקיעה בתחום הקלינטק. הקרן הוקמה בשנת 2007 על ידי ד"ר אסטורה מודונה, פיסיקאי בעל 12 שנות ניסיון בהשקעות הון סיכון וד"ר הרולד וינר, כימאי שניהל את תחום המו"פ והפיתוח העסקי בחברות כימיה ולאחר מכן ייסד חממות טכנולוגיות וקרן פרטית להשקעות בנושא חומרים טבעיים וכימיה ירוקה.

הקרן הראשונה של TERRA, שהשלימה גיוס של 25 מיליון דולר, השקיעה בתשע חברות קלינטק מתחומי המים, האנרגיה והסביבה. הקרן משקיעה במיזמים בכל השלבים, החל מ-Pre-seed ועד לשלב ה-Growth. רוב החברות שבהן השקיעה הקרן התקדמו לגיוסי המשך משמעותיים וארבע מתוכן אף בעלות הכנסות משמעותיות והסכמי שת"פ עם חברות מובילות שוק בעולם להטמעה ומכירה של השירותים והמוצרים שלהן.

בין חברות הפורטפוליו של הקרן הראשונה: Phoebus Energy - שמפחיתה ב-50-70% את עלויות האנרגיה וב-90% את הזיהום בחימום מים למוסדות כגון בתי מלון ובתי חולים באמצעות יחידות חימום המבוססות על טכנולוגיה ייחודית; Wi-Charge - שפיתחה פתרון מהפכני לטעינה אלחוטית של מוצרים אלקטרוניים, ללא קרינה ובכלל זה טלפונים ניידים, ו-SmarTap - המספקת פתרונות טכנולוגיים חכמים לחיסכון במים לשימוש ביתי וזכתה בפרס eco-innovation לשנת 2013.

לפני כחצי שנה נבחרה הקרן על-ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת להפעיל חממה טכנולוגית בתנאי חממת פריפריה בישובים הממוקמים באזור עדיפות לאומית, במחוז הצפון. חממת TERRALAB ממוקמת ביוקנעם עילית והיא מתמקדת בהשקעות בתחום הקלינטק.