הנהלת נמל אשדוד לביה"ד לעבודה: "העיצומים בלתי חוקיים"

המשרד להגנת הסביבה פתח בהליכים אישיים נגד עובדים - והוועד פתח בעיצומים ■ הוועד: לא ייתכן שיוגשו הליכים אישיים נגד עובדים בשל טעות במהלך העבודה

‎‎הנהלת נמל אשדוד פנתה היום (ג') לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה לעצור את העיצומים שננקטים מאז יום ראשון בערב על-ידי עובדי התפזורת, שאחראים בין היתר לפריקה והעמסה של פסולת וגרוטאות.

בהנהלה טוענים כי העיצומים בלתי חוקיים, משום שהחלו באופן מפתיע וללא הכרזת סכסוך עבודה כדין.

העובדים החליטו להשבית את המנופים מסוג "חופן", בעקבות מספר הליכים פליליים שהוגשו על-ידי המשרד להגנת הסביבה באופן אישי כנגד מפעילי המנופים וכנגד מספר מנהלים, לרבות סמנכ"ל תפעול, למשל לאחר שפחם או מתכת נפלו לים.

בוועד העובדים טוענים כי לא ייתכן שהמדינה תגיש הליכים אישיים נגד עובדים בשל טעות לכאורה שנעשתה במהלך העבודה, ולא מסתפקים בייצוג המשפטי שההנהלה הציעה.

בוועד טוענים כי הם הציעו להנהלה מספר פתרונות שיימנעו מקרים של נפילת פסולת לים, אולם ההנהלה סירבה לכאורה מטעמי עלויות. "לא יכל להיות שיכריחו את העובדים לעבוד ולעבור על החוק", אמר ל"גלובס" גורם המזוהה עם הוועד.

בהנהלת הנמל טענו בבקשה שהגישו לבית הדין לעבודה כי "המשרד להגנת הסביבה סירב להסתפק בהליכים כנגד הנמל בלבד".

לטענת ההנהלה, העילה לעיצומים קשורה כאמור להליכים פליליים שפתחה המדינה, ועל כן אין מקום לשבש את יחסי העבודה מול הנהלת הנמל, שאיננה צד בעניין לכאורה.

מהבקשה לבית הדין עולה כי בית המשפט המחוזי מחוז מרכז הוציא בשעות הבוקר צו המורה לנמל לפרוק לאלתר מטען תפזורת של חברת המלט "נשר", שמחכה לפריקה מאז יום ראשון. כפי הנראה, ההוראה הזו של בית המשפט היא שהאיצה בהנהלת הנמל לפנות לבית הדין לעבודה.

עוד טוענת הנהלת הנמל כי עיצומי העובדים מהווים הפרה של החלטת בית הדין הארצי מלפני שבועיים, שקבעה בהסכמת הצדדים במסגרת הליך אחר כי העובדים וההנהלה מחויבים להימנע מצעדים חד-צדדיים במשך חודשיים.