"לא למנות נציגי מחזיקי אג"ח לחבס ב-600 ש' לשעה ללא תקרה"

עינת פאר, אחראית תחום אשראי בהלמן-אלדובי: "לא ניתן יד להוצאות שכר שאינן סבירות ביחס להוצאות אחרות הנגזרות מהחזקה באגרות חוב ובכלל"

"אסור למנות נציגי מחזיקי אג"ח לחבס בעלות של 600 שקל לשעה ללא תקרת שכר" כך טוענים בבית ההשקעות הלמן-אלדובי לקראת הצבעה בנושא המתוכננת לצהריים. בפנייה דחופה שהוציאה מחלקת המחקר של הקבוצה אל הרמטיק נאמנויות המשמשים כנאמן של קבוצת חבס טוענים היום עד כה הציעו מועמדותם חמישה יועצים, אשר כולם דורשים תשלום, בשכר הנע בין 490 שקל לשעה ל-600 שקל לשעה (בתוספת מע"מ והוצאות נלוות). שניים מהמועמדים בלבד ציינו תקרת שכר, וגם תקרה זו, מוגבלת לתקופה של 3 חודשים בלבד.

לדברי עינת פאר אחראית תחום אשראי בהלמן-אלדובי, "אנו רואים בהליך בחירת הנציגים ככזה אשר מטיל על החברה אחריות כבדה, וזאת מכוח חובת הנאמנות שאנו חבים לעמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה אשר בניהולנו, ואנו משתדלים לבצע בחירות אשר ימצו את כושר ההחזר של כספי העמיתים. אנו שבים ומזכירים כי לא ניתן יד להוצאות שכר שאינן סבירות ביחס להוצאות אחרות הנגזרות מהחזקה באגרות חוב ובכלל. לא די כי ההלוואה שניתנה מכספי הפנסיה של העמיתים לא תוחזר במועדה, אלא גם שהמועמדים לחברות בנציגות מבקשים שכר טרחה אשר ניתן להגדירו, לטעמנו, כמנופח וחסר פרופורציה".

בהלמן-אלדובי טוענים עוד כי לוח הזמנים הצפוף להעברת כתב ההצבעה אינו מאפשר קיום מו"מ מול המועמדים בנוגע לדרישת השכר: "על אף הערכתנו לכישוריהם וניסיונם של המועמדים, אנו מבקשים, שכל המועמדים לנציגות אג"ח חבס, יציינו תקרת שכר לכל תקופת ההסדר. בנוסף, אנו שבים ומבקשים להגביל את השכר השעתי הנדרש, ולזכור ולהתייחס לעובדה כי מדובר בכספי תגמולים ופנסיה של עמיתים" אומרת פאר.

בהלמן-אלדובי מציינים כי במצב הנוכחי בכוונתם לתמוך בהצעה למנות את הראל ופסגות לנציגות מחזיקי סדרה 4 שהציעו עצמם לכהן כנציגים ללא עלויות נוספות ולהתנגד להצעה למנות נציגות בסדרה 12 בשל העלויות הכבדות הכרוכות בכך.