מירב גרובר תובעת את המנתח הפלסטי ד"ר קליין: "השחית את פניי"

גרובר: "בעקבות רשלנות נשללה ממני היכולת להיראות ייצוגית ונאה כבעבר" ■ "איני מסוגלת ליצור קשר אינטימי רגשי ופיזי עם בני המין השני" ■ ד"ר קליין: "היא לא מסרה המידע הנדרש" ■ צפו בתמונות הקשות שצירפה גרובר לתביעה

שחקנית התיאטרון מירב גרובר (48) תובעת 2 מיליון שקל מהמנתח הפלסטי ד"ר דב קליין, שנחשב למנתח הפלסטי של האלפיון העליון, על רשלנות רפואית לכאורה מצידו בטיפול שביצע בפניה בשנת 2008.

בשנת 2008 גרובר עברה אצל קליין טיפול רפואי-קוסמטי לטיפול בקמטים, שבמסגרתו הוזרק סיליקון נוזלי לשפתיה וללחייה. גרובר טוענת בתביעה כי הטיפול גרם לזיהום בפניה, והם התנפחו והושחתו לדבריה (ראו תמונות בתחתית הכתבה).

גרובר טוענת עוד כי בעקבות השחתת פניה היא חשה מבוכה בקרבת אנשים, עד כדי כך שנאלצה להעתיק את מקום מגוריה מהמרכז למצפה רמון.

גרובר בראיון ל"ליידי גלובס" ב-2011: "הפכתי חזירה. הרווחתי 60 אלף שקל בחודש בקאמרי"

התביעה טוענת ל"מחדל רשלנות רפואית חמור שנגרם בשל רשלנותו של קליין באופן וטיב הטיפול שהעניק. הטיפול גרם לתובעת נזקים קשים ביותר, לרבות השחתת פניה, תוך גרימת נכות קבועה, גרימת סבל וכאב, הפסדים כספיים, קטיעת קריירה מפוארת שהייתה בעיצומה, תופעות לוואי קשות ועוגמת-נפש".

גרובר טוענת בתביעה כי ד"ר קליין לא החתים אותה לפני הטיפול על טופס הסכמה מדעת המכיל את כל המידע הדרוש, לא הסביר לה אודות הטיפול שיבצע בפניה, לרבות הסיכונים והסיכויים שבו ודרכי הטיפול החלופיות שקיימות. לדבריה, הטיפול הוצע לה על-ידי המזכירה של קליין ללא כל הסבר ראוי.

גרובר טוענת כי קליין הזריק לה כמות סיליקון גדולה מדי ללחיים ולא טיפל כראוי בקמטים. לטענתה, חודשיים לאחר הטיפול גרובר חשה בכאבים, ופניה התנפחו. היא הגיעה למשרדו של קליין, שם הוסבר לה כי מדובר בתופעות לוואי שגרתיות. לאחר שעברה טיפול שיניים שהגביר את הכאבים, גרובר פנתה לבית-החולים איכילוב, ושם הסבירו לה כי מדובר בזיהום שהתפשט ובבצקת, שבעטיים היא מטופלת עד היום באנטיביוטיקה, ואף הוכרו לה 20% נכות באופן קבוע.

"הזיהום בפניה של התובעת מתאפיין בהופעה חיצונית מזעזעת, הכוללת בצקות סביב העיניים, הלחיים, השפתיים, תוך אודם ניכר וכאב עז", נכתב בכתב התביעה. "התופעות האלה גם גורמות לגרובר סבל נפשי בל-יתואר - נשללה ממנה היכולת להיראות ייצוגית ונאה כבעבר, מה שמשליך על מצבה התעסוקתי והחזותי".

עוד טוענת גרובר כי מצבה שינה את חייה באופן משמעותי - "נפגעו סיכוייה למצוא בן זוג ולהינשא, היא אינה מסוגלת ליצור קשר אינטימי - רגשי ופיזי - עם בני המין השני, ובדידותה זועקת לשמיים". (א 40166-02-13).

ד"ר קליין מסר בתגובה: "צר לי על מירב, שחקנית טובה ואישה נעימה. אני עורך בכל שנה אלפי פרוצדורות כמו שהיא עברה לאנשים מהארץ ומכל העולם, ביניהם גם שחקנים ומפורסמים. אם היה עובר אלינו מלכתחילה כל המידע הנדרש בנוגע לרגישויות שלה לחומרים, ואולי אם לא הייתה עוברת במקביל טיפולים והשתלות שיניים רחבות-היקף שגרמו לה לדלקות, אולי התוצאות היו יכולות להימנע. אבל את זה, כמו שהיא בחרה, יחליט בית המשפט".

מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה
 מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה

מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה
 מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה

מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה
 מירב גרובר / צילום: מתוך כתב התביעה