השביתה כבר כאן: ישראלים לא הורשו להתאמן בקבוצות

קבוצות בליגת העל מימשו את האולטימטום שהעמידה המינהלת ולא איפשרו לישראלים להתאמן; הכיוון: הליגה לא תשוחק ביום ראשון

האפשרות לשביתה בליגת העל בכדורסל קיבלה היום (ד') חיזוק נוסף. נכון לשעות הצהריים, מספר קבוצות בליגה לא איפשרו לשחקנים הישראלים ליטול חלק באימונים והורו להם לשבת בצד. זאת אחרי שהשחקנים הישראלים לא הסכימו לחתום, כפי שדרשה מינהלת הליגה, על מסמך שבו הם מתחייבים שלא להשבית את מחזור המשחקים הקרוב שאמור להיערך ביום ראשון. כזכור, ארגון שחקני הכדורסל הודיע אתמול כי הוא משבית את מחזור המשחקים הקרוב, מאחר שלא הושג סיכום במו"מ עם המינהלת בעניין כמות השחקנים הזרים ושיתוף הישראלים בעונות המשחקים הבאות. במינהלת הליגה הגיבו באולטימטום לשחקנים, לפיו הם מחויבים לחתום עד היום (יום רביעי) בצהריים על מסמך שבו הם מתחייבים שלא לשבות - ואם יעשו כן שומרת המינהלת לעצמה את הזכות לתבוע את השחקנים על נזקים שייגרמו לה כתוצאה מהשביתה.

בין הצדדים קיימת כרגע מלחמת גרסאות לגבי המו"מ. במינהלת טוענים כי כבר הושגו הסכמות לשנתיים הבאות לפיהן ישחקו בליגת העל לפי חוק רוסי (2 ישראלים על המגרש) ובסה"כ 5 שחקנים זרים בטופס המשחק, והמחלוקת היחידה היא על העונה השלישית בהסכם בה דורשים השחקנים להוריד את כמות הזרים ל-4 בלבד בטופס. בארגון השחקנים טוענים כי אין שום הבנות כאלו, והדרישה של הארגון היא לרוב ישראלי בחמישייה - כלומר, שלושה ישראלים בחמישייה.

בארגון השחקנים הוציאו היום מכתב למינהלת הליגה בו דורשים מהמינהלת להפסיק לפנות ישירות לשחקנים אלא לעשות זאת דרך הארגון המייצג אותם. בנוסף, כותב יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ליו"ר המינהלת שמואל פרנקל, כי האיומים בתביעה של המינהלת כלפי השחקנים מנוגדים לחוק ההסכמים הקיבוציים, ועשויים להביא את המפר לקנס של 200 אלף שקל.

עם זאת, מתחת לפני השטח ממשיך מו"מ בין הצדדים בניסיון להגיע לפתרון שימנע את השבתת הליגה.