חוששים שהשוק יפול? אלה המניות שכדאי לכם לקנות

ערן צחי, אנליסט המחקר של בית ההשקעות אינפיניטי, ממליץ להשקיע בקרנות ETF בעלות ביתא נמוכה - מדד המודד את רגישותו של נכס מסוים ביחס לשינויים בשוק

חוששים מנפילה בשוק המניות, אך עדיין רוצים להישאר בתמונה במידה והשוק ימשיך לעלות? בבית ההשקעות אינפיניטי ממליצים לכם להשקיע בקרנות ETF בעלות ביתא נמוכה.

"ביתא זהו מדד המודד את הרגישות של נכס מסוים ביחס לשינויים בשוק", מסביר ערן צחי, אנליסט המחקר של בית ההשקעות. "כך למשל, מניה אגרסיבית תהיה עם מקדם ביתא גדול מ-1 ואילו מניה דפנסיבית תהיה קטנה מ-1. מניה שהביתא שלה שווה ל-1 הינה מניה שנעה באופן זהה לתנודתיות בשוק".

כך למשל, ממליצים באינפיניטי על SPDR S&P Pharmaceuticals, שהיא ETF עם ביתא קטנה מ-1 (סימול: XPH) - השווה ל-0.71. "מדובר בתעודה המשקיעה בתחום הפארמה הנחשב בעצמו כסקטור דפסניבי", אומר צחי. "מעבר לכך ביתא נמוכה משמעה שעד כה בתקופות של ירידות או עליות הסטיות בתעודה זו היו נמוכות בהשוואה לשוק".

לדברי מחלקת המחקר בבית ההשקעות, "מדובר בהצעה לדרך פעולה אפשרית, אחת מיני רבות, במקרים בהם רוצים להוריד את רמת הסיכון. נזכיר כי כדי לפעול בזמן אמת בשוק ההון יש להיעזר בבעל מקצוע בעולם הפיננסים מאחר ובחינת מקדם ביתא משתמש רק ככלי אחד בארגז שלם ומורכב בקבלת החלטות השקעה".