נעילה שלילית בוול סטריט: אורקל צללה 9.7%

מבול נתוני מאקרו: התביעות השבועיות לדמי אבטלה בשפל של 5 שנים (ממוצע חודשי) בעוד מכירות הבתים הקיימים בשיא של 3 שנים ■ הפדרל ריזרב ימשיך לרכוש אג"ח בכ-85 מיליארד דולר מדי חודש ■ סקטור הטכנולוגיה הכביד

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בירידות שערים, כאשר המשקיעים הגיבו בעיקר לדוחות הכספיים השליליים של סיסקו, אורקל ופדקס וכן להמשך ההתפתחויות במשבר הפקדונות של קפריסין. נראה כי "אפקט ברננקי" התפוגג, לאחר שיו"ר ה'פד' הצהיר אמש כי ימשיך ברכישות האג"ח. בזירת המאקרו פורסמו שטף נתונים ובראשם תביעות האבטלה שעלו במקצת, מדד מנהלי הרכש שרשם קריאה טובה מהצפי, מכירות הבתים הקיימים ומדד הייצור של פילדלפיה.

המשבר בקפריסין המשיך להדאיג את המשקיעים. הפרלמנט המקומי דחה השבוע את הצעת הממשלה להטיל מס על פקדונות הבנקים, כתנאי לסיוע בהיקף של 10 מיליארד אירו במסגרת תוכנית החילוץ שמיועדת לקפריסין, לה היא מייחלת. בכל מקרה, בבנק המרכזי באירופה (ECB) הבהירו כי ישקלו להזרים לקפריסין הון באופן זמני. (לסיפור המלא)

בתוך כך, קפריסין, המנהלת ערוץ נוסף עם רוסיה לקבלת סיוע, התבשרה כי האחרונה החליטה שלא להעניק לה הלוואה בהיקף של 5 מיליארד דולר. לאחר הודעה זו, נגיד הבנק של קפריסין הציע תוכנית מצומצמת יותר לגביית מס על הפקדונות, שתגן על בעלי הפקדונות הבנקאיים בהיקף של כ-100 אלף אירו ומטה. סוכנות הדירוג S&P הוסיפה שמן למדורה לאחר שהודיעה הערב על הורדת דירוג האשראי של המדינה לרמה של CCC.

עוד באירופה, פורסמו היום נתוני מאקרו מאכזבים, ובראשם מדד הייצור התעשייתי בגרמניה - שירד לרמה של 48.9 נקודות בחודש מארס, לעומת רמה של 50.3 נקודות בפברואר. קריאה זו, מתחת לרמה של 50 נקודות, מעידה על התכווצות הפעילות בסקטור והפתיעה את האנליסטים.

"אירופה נואשת לצמיחה, אבל נתוני הייצור היום מעידים דווקא על המשך המגמה השלילית", אמר ווילטוד ברקה, מנהל השקעות ב-PFA Pension. "כל זאת, יחד עם הסיכונים הפוליטיים המתגברים, הם מתכון בטוח להתגברות המתח בגוש האירו".

"החדשות מאירופה מפריעות למשקיעים ומעיבות על המסחר", אומר ברוס ביטלס, מנהל השקעות ראשי בחברת RW Baird & Co. "כלכלת ארה"ב עשויה להציג נתונים טובים יותר, אך סביר להניח שקצב הצמיחה שלה יהיה איטי במרבית השנה", הוא הוסיף. אנליסטים אחרים טוענים כי הדוחות השליליים שפרסמו אמש אורקל ומוקדם יותר השבוע גם פדקס, מעיבים על המסחר.

ובוול סטריט, אתמול עדכן הבנק המרכזי של ארה"ב כי ימשיך לרכוש אג"ח בקצב של כ-85 מיליארד דולר מדי חודש וישמור על מדיניות ריבית אפסית עד לשיפור מהותי בכלכלה ועד ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5% - כך עולה מהודעת ועידת השוק הפתוח בתום פגישת חודש מארס שהחלה השבוע. למעשה, אין חדש תחת השמש וזה בדיוק מה שהמשקיעים חיכו לשמוע. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו, שטף של נתונים היום, אשר נפתחו ב-14:30 (שעוננו) עם פרסום התביעות השבועיות לדמי אבטלה, אשר עלו ב-2,000 ל-336 אלף מובטלים, בשבוע שהסתיים ב-16 במארס - שפל של 5 שנים. זאת, לעומת הצפי בשוק לנתון של 340 אלף תביעות. ממוצע התביעות השבועיות לאבטלה ב-4 השבועות האחרונים, ירד בתוך כך ב-7,500 ל-339,750 מובטלים - הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008.

ב-15:00 התפרסם מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שרשם קריאה של 54.9 נקודות בפברואר, זאת לעומת קריאה של 55.1 נקודות בחודש הקודם. צפי האנליסטים עמד על קריאה של 55.1 נקודות.

ב-16:00 התפרסמו מכירות הבתים הקיימים שטיפסו ב-0.8% בחודש פברואר לקצב שנתי של 4.98 מיליון יח"ד, בעוד התחזיות בשוק עמדו על קצב מכירות של כ-5.02 מיליון יח"ד, בשיעור שנתי. באותה השעה פורסם מדד הייצור של פילדלפיה לחודש פברואר שרשם קריאה חיובית של 2 נקודות, כאשר הצפי בשוק עמד על קריאה שלילית של 1.6 נקודות.

טבע, טאואר ובריינסטורם ירכזו עניין

סקטור הטכנולוגיה הכביד על המסחר. נציין את אורקל וסיסקו שדיווחו על תוצאות כספיות מאכזבות.

חברת טבע וחברת אקטיב ביוטק דיווחו על הצלחה בשלב ההמשך של מחקר ה- ALLEGRO שלב III אשר העריך את הנכות המצטברת ואת הבטיחות של תרופת הלקווינימוד במתן אוראלי במטופלים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית אשר קיבלו טיפול בשלב מוקדם יותר של המחלה, בהשוואה למטופלים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר. (לסיפור המלא)

ביוליין הודיעה אתמול כי תוצאות ניתוח הביניים של הניסוי הקליני שלב II/III עבור BL-1020, התרופה של החברה לטיפול בסכיזופרניה הניתנת בבליעה, מצביעות על כך שהניסוי אינו עומד ביעד המרכזי אשר הוגדר מראש של שיפור התפקוד הקוגניטיבי של הנבדקים. (לסיפור המלא)

טאואר וחברת AVAGO טכנולוגיות, ספקית מובילה של רכיבי ממשק אנלוגיים ליישומים אלחוטיים, קוויים ותעשייתיים, הודיעו היום על שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח מוצרי הדור הבא של חברת AVAGO המבוססים על פלטפורמת ה-SiGe BiCMOS הייחודית והמתקדמת של טאואר-ג'אז. ההערכות בשוק כי שיתוף הפעולה יכפיל את ההכנסות מתחום זה, שמסתכם במיליוני דולרים בשנה.

בריינסטורם צפויה לפרסם לראשונה את התוצאות המלאות מניסוי שביצעה ב-12 חולים, כולם חולי ALS. אמנם זה עדיין לא ניסוי עם קבוצת ביקורת, אך הוא בהחלט יצביע על מגמה משמעותית. בתחום תאי הגזע החלוצי, ובעיקר כשמדובר במחלה כה קשה ולא מובנת בתחום מורכב כמו ניוון עצבי, זו נחשבת להתקדמות משמעותית. (לסיפור המלא)

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]