מיני-מבחן דרכים: הונדה CR-V 2013 - סוד הקסם המשפחתי

הדור החדש של ההונדה CR-V גדול מעט מקודמו ונראה ספורטיבי ומרשים יותר

כמעט אחד מכל חמישה כלי רכב חדשים שנמכרו בישראל בחודשיים הראשונים של השנה היו רכב פנאי וג'יפונים. מאחורי השגשוג חסר התקדים במכירות בפלח ניצבות כמה סיבות. עם ישראל ממשיך לטפס במעלה סולם הסטטוס ולקוחות רבים נודדים לרכבי פנאי מפלח המשפחתיות הגדולות, שהיה בעבר סמל הבורגנות. ציי הרכב החלו לאמץ את כלי הרכב הללו כתחליף לגיטימי לרכבי מנהלים וגם - ובעיקר - הג'יפונים עצמם עברו טרנספורמציה. דגמי הדור החדש קלים משמעותית מקודמיהם, חסכוניים יותר ומתאפיינים בפליטה נמוכה יותר.

דוגמה אופיינית היא הדור החדש של ההונדה CR-V. הכלי גדול מעט מקודמו ונראה ספורטיבי ומרשים יותר אבל משקלו כמעט לא השתנה, הוא חסכוני יותר בכמעט 20%.

כניסה לרכב מגלה את סוד הקסם המשפחתי של הז'אנר: העמסנו לתוכו מטען אנושי מלא בטווח גילאים שבין 12 ל-72, וכולם הצליחו לטפס מעל המפתן ולמצוא לעצמם מקום ברווחה. מעמדת הנהג מותיר ה-CR-V החדש - בגרסה המפוארת - רושם של כלי היי-טק. לא פחות משלושה מסכים דיגיטליים שונים אחראים על הצגת המידע ותפעול המערכות, לוח המחוונים עצמו משנה צבעים בהתאם לסגנון הנהיגה וההגה עמוס במתגים וכפתורים. הגרסה המפוארת גם דואגת לרווחת הנוסעים עם גג שמש פנורמי מרהיב, ריפוד עור איכותי וחשמל עם כל דבר.

על הכביש ה-CR-V הוא כלי נעים וקל לנהיגה, גם לנהגים שמעולם לא טיפסו לג'יפון. הראות ההיקפית טובה, ההיגוי קל ומדויק והכלי מגיב בזריזות ללא שמץ של תחושה מגושמת. נטיית הגוף בפניות הדוקות מזערית, תודות למרכז כובד נמוך. במנוע אין הרבה חדש: מנוע 2 ליטר בנזין, שמייצר הספק כמעט סטנדרטי של 155 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 5 מהירויות. הביצועים "משפחתיים" ומתונים למדי - אפס ל-100 קמ"ש ב-12.3 שניות - אבל הכלי לא מרגיש עצל ושומר על מומנטום מכובד בעליות גם עם מטען אנושי מלא. ספיגת הזעזועים טובה והנוסעים מבחינים בטלטולים רק על כבישים משובשים במיוחד.

ומה עם שטח? הונדה מכירה היטב את לקוחותיה ולפיכך היא העניקה לכלי מרווח גחון צנוע יחסית של 17 סנטימטרים בלבד - מה שאומר שנהיגה בשטח סלעי ומחורץ היא מחוץ לתחום, למרות מערכת ההנעה הכפולה. מנגד, הכלי מצויד היטב לתיקול אתגרי שטח טיפוסיים לג'ונגל העירוני.

הדגם האוטומטי הבסיסי של ה-CR-V עולה 193 אלף שקל וזו נקודת מוצא די גבוהה בהתחשב בתמחור האגרסיבי של כמה מהמתחרים. מחיר הדגם המאובזר כבר קופץ ל-250 אלף שקלים. מנגד, בחוגי הבורגנות המעושרים, הונדה היא עדיין תחליף פרימיום לגיטימי למותגי יוקרה כמו אאודי ושות'. וגם זה שווה כסף.