אפריקה הפסידה מיליארד שקל ב-2012; כ-20 מ' ש' לבכירים

ההפסד ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם בכ-106 מיליון שקל ■ היו"ר לב לבייב השתכר 2.6 מ' ש', והמנכ"ל אברהם נובוגרוצקי השתכר 3.1 מיליון שקל ■ נובוגרוצקי: "החברה ממשיכה בקידום פרויקטים בארץ ובעולם"

חברת אפריקה ישראל פרסמה היום (א') את דוחותיה הכספיים לשנת 2012, מהם עולה כי ההפסד המיוחס לבעלי החברה הסתכם בשנת 2012 בכ-1 מיליארד שקל.

ההפסד נובע בעיקר מהפחתות נטו בסך של 1.08 מיליון שקל המיוחס ברובו בגין ירידה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה עליהם דיווחה חברת הבת אפי פיתוח במהלך הרבעון השני של השנה. זאת, עקב ירידה בשווי של ארבעה פרויקטים במוסקבה. ההפסד ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם בכ-106 מיליון שקל.

אפריקה ישראל אמנם הפסידה מיליארד שקל בשנת 2012, אך 7 בכירי החברה גרפו שכר בעלות של כ-20.5 מיליון שקל. היו"ר לב לבייב השתכר 2.6 מ' ש', מנכ"ל אפי פיתוח מארק גרויסמן הוא שיאן השכר בקבוצה עם 4.6 מ' ש' וצביה לבייב, בתו של בעל השליטה וסמנכ"לית השיווק באפי פיתוח, השתכרה 3.3 מ' ש'.

מנכ"ל אפריקה, אברהם נובוגרוצקי, השתכר 3.1 מיליון שקל. נדב גרינספון, סגן היו"ר, משך שכר בעלות של 2.3 מיליון שקל.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם בשנת 2012 בכ-518 מיליון שקל לעומת רווח של כ-406 מיליון שקל אשתקד, והרווח מפעילות התעשייה הסתכם בשנת 2012 בכ-135 מיליון שקל לעומת רווח של כ-184 מיליון שקל אשתקד.

יתרות הנזילות של החברה הסתכמו בסוף 2012 בכ-747 מיליון שקל. סה"כ החוב פארי נטו עמד על כ-3.4 מיליארד שקל.

אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל, מציין כי "השנה חלה התקדמות משמעותית בפעילות העסקית עם דגש מיוחד על רוסיה, מזרח אירופה וישראל. החברה ממשיכה בקידום פרויקטים בארץ ובעולם כדוגמת מרכזי קניות בינלאומיים מובילים, בנייני משרדים ובניה ומכירה של דירות למגורים.

"בענף הנדל"ן כמו גם בענף התעשייה ממשיכה החברה בהשקעות הוניות, שיניבו פירות בשנים הבאות. במהלך השנה פעלה החברה בנחישות לביסוס איתנותה הפיננסית וביצעה פעולות להורדת רמת החוב כפי שבא לידי ביטוי בהצעת הרכש החליפין לאג"ח כ"ו לצד מהלכים של גיוס הון וחוב בחברות הקבוצה. אפריקה ישראל, בהיותה חברת אחזקות, תמשיך לפעול לייזום, פיתוח והשבחת נכסים ומימושם ברווחים ראויים. לפיכך, בשנים הבאות נמשיך ביישום האסטרטגיה להגדלת היקף הנכסים המניבים בקבוצה לצד חיזוק וביסוס שאר פעילויות הליבה. אנו מאמינים כי, זו האסטרטגיה הנכונה והמתאימה לביסוס איתנותה של החברה לטובת כלל בעלי המניות והתחייבויות הקבוצה".