השופט לשעבר דן כהן יישאר במעצר עד תום ההליכים

השופט גלעד נויטל דחה בקשתו של כהן, שהוסגר מפרו והואשם בקבלת שוחד, להשתחרר בערבות, וקבע כי יש חשש שישבש הליכים וינסה להתחמק מהמשפט

בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך הבוקר (ב') עד תום ההליכים את מעצרו של השופט בדימוס דן כהן, שהואשם בקבלת שוחד.

השופט גלעד נויטל קבע כי מהראיות עולה חשש מפני שיבוש הליכי משפט. "קיים יסוד סביר לחשש ממשי ששחרור הנאשם יביא לשיבוש הליכי משפט, להתחמקות מהליכי שפיטה ולהשפעה על עדים", קבע השופט בהחלטתו.

"עצם העבירות שלכאורה ביצע הנאשם", הסביר השופט נויטל, "ונסיבות ביצוען, מקימות את עילת המעצר נגדו. לכאורה ביצע הנאשם שוב ושוב את אותן עבירות פליליות חמורות, שלב אחרי שלב, במספר תקופות זמן, ב-3 פרשות שונות מול גורמים ואנשים שונים".

כהן, שהוסגר לפני כ-10 ימים לישראל מפרו, הואשם בקבלת שוחד של מיליוני שקלים.

בדיון האחרון בעניינו אמר כהן כי התכוון לחזור בעצמו לארץ בכל מקרה. "הכוונה שלי הייתה בכל השנים לחזור לארץ ולהגיע להסדר", אמר השופט לשעבר בבית המשפט, והדגיש את מידת הנזק שנגרמה לו כתוצאה מהפרשה, שהביאה, לטענתו, לפגיעה בשמו הטוב. "זה מה שגרם לי לרצות לבוא לארץ. אם עברתי עבירות, רציתי לתת את הדין על מעשיי ולשלם ביוקר".

בשבוע שעבר ביקש כהן מבית המשפט לאפשר את שחרורו בערבות. "לצאת מנקודת הנחה שהיום אני אשבש חקירה של כל העדים שנסתיימה לפני 7 שנים, זה מרחיק לכת", הסביר. "לומר ששחרורי בערבות יאפשר לי לסכל את המשך המשפט זה מרחיק לכת, ואין לזה ראיות. אני פה".

"לא מושיבים אדם במעצר עד תום ההליכים כי יש לו כסף. זה אבסורד. כל כספי מעוקל על-ידי המדינה וחו"ל, אז שאני אשתמש בכסף המעוקל על-ידי המדינה כדי לברוח לחו"ל?", תהה כהן. לבסוף חזר בו כהן מהבקשה לשחררו בערבות.

כהן מואשם, בין היתר, כי בשעה שכיהן כדירקטור בחברת החשמל, קיבל שוחד מחברת סימנס באמצעות מנכ"ל החברה דאז, אורן אהרונסון, בתמורה לקידום עסקאות רכישה בין סימנס לחברת החשמל.