הבורסה סגרה בירידות קלות: קבוצת דלק עלתה ב-2%

היום ננעל המסחר מוקדם מהרגיל - ב-14:45 ■ ירידות בשוקי העולם עקב חששות מהתפתחות משבר באיטליה

המשקיעים באחד-העם חזרו היום (ד') מחופשה בת-יומיים לרגל חג הפסח, בעוד המסחר נסגר בירידות קלות חרף העליות שנרשמו אתמול בשווקים הגלובליים - בעוד מדד ה-S&P 500 בוול סטריט רחוק רק כ-2 נקודות משיא כל הזמנים, כאשר בנוסף ידוע כי ימי חול המועד בפסח הם ימים של עליות בבורסה המקומית, בבחינה היסטורית. היום ומחר יינעל המסחר מוקדם מהרגיל - בשעה 14:45 - לרגל חג הפסח.

ירידות שערים נרשמות היום בשוקי המניות בעולם, תוך היחלשות של האירו, נוכח הקשיים להקים ממשלה חדשה באיטליה והערות קשות של המועמד המוביל ברזני על מצב המדינה. ברקע נמשך גם המשבר בקפריסין ובמורגן סטנלי מביעים חשש מ"אפקט דומינו" שבעקבותיו אזרחים במדינות אחרות באירופה ימשכו פקדונות בנקאיים.

בחינה היסטורית של השוק המקומי בחו"ל המועד של פסח, מראה כי מתוך 18 תקופות חול המועד האחרונות, רק 3 היו שליליות באחד העם. ככל הנראה השנה תהיה הפעם הרביעית.

"גם סיכום שלוש התקופות הללו יחדיו, אינו עולה על 2%", מסביר ניר פלג, מנכ"ל ושותף בחברת קריפטונייט קרנות גידור. "לעומת זאת, ב-9 מהתקופות הנבדקות (50%) היה שינוי חיובי של מעל 2%, כמעט 3% ממוצע לתקופה וכ-27% במצטבר לכל התקופות. נראה, אם כן, שבימי חול המועד יש נטייה לתנודה חיובית או ללא שינוי".

לכבוד חג הפסח: 10 המכות של המשקיע הישראלי

ובאירופה, קפריסין כמרקחה: בעוד הממשלה הקפריסאית הכריעה עוד הבוקר בדבר הגבלות הון ספציפיות, אשר ימנעו מהציבור הקפריסאי למשוך בהיקפים גבוהים פקדונות מהבנקים המקומיים - וזאת, לאחר שאישררה במהלך הימים האחרונים את פרטי תוכנית חילוץ לה תזכה, מול המוסדות הפיננסיים האירופאים. ברקע, אלפים מפגינים בניקוסיה והחשש מ"ריצה אל הבנקים" מתגבר. (לסיפור המלא)

הגז מ"תמר" יתחיל לזרום

מניית קבוצת דלק המשיכה היום במומנטום החיובי לקראת התחלת הזרמת הגז הטבעי מ"תמר" בימים הקרובים. גם ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים רשמו עליות.

לאור התנודות בשווקים בחו"ל, מניות רבות נסחרו היום לאור פערי ארביטראז' מוול סטריט. עם פערים שליליים חזרו אלווריון (5%), אמפל אמריקן (11.3%) ורדהיל (15%).

רדהיל המפתחת תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים, מדווחת היום כי החברה ושותפתה הקנדית לפיתוח תרופת RHB-103, IntelGenx Corp, הגישו למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) בקשה לאישור שיווק (NDA - New Drug Application) של RHB-103, דפית מסיסה, המכילה את החומר הפעיל rizatriptan לטיפול במיגרנה. בקשת ה-NDA הוגשה בהתאם למסלול הרגולטורי של ה-FDA המכונה 505.

חבס קיבלה מהבנקים שמימנו עבורה את ההשקעה ב-NSI ההולנדית חלון זמן על מנת שזו תוכל להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. החברה הודיעה בדיווח לבורסה כי קיבלה מכתב ויתור (Waiver letter) מהבנקים, לפיו תוגדר "תקופת ריפוי" בין ה-25 במארס עד ב-5 באפריל.

חברת אי.די.בי אחזקות , הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, דיווחה במהלך השבוע על רווח של 13 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2012. את שנת 2012 כולה סיימה החברה בהפסד של 960 מיליון שקל. לאור העליות באחזקה במניות קרדיט סוויס מתחילת השנה מציינים באי.די.בי כי מגמה חיובית בדוחות צפויה להימשך גם ברבעון הראשון של 2013.

טאואר ריכזה עניין לאחר שהחברה לישראל הודיעה כי נתנה לחברת הוראה להמיר את כל שטרי ההון ההמירים שלה, המוחזקים בידי החברה, למניות. משמעות הדבר דילול משמעותי של ערך המניות של טאואר, ללא הזרמת הון מצד החברה האם. (לסיפור המלא)

גם אפריקה ישראל המשיכה להגיב לדוחותיה, מהם עולה כי ההפסד המיוחס לבעלי החברה הסתכם בשנת 2012 בכ-1 מיליארד שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתות נטו בסך של 1.08 מיליון שקל המיוחס ברובו בגין ירידה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]