ניצחון לחברת איירוהנדלינג: בוטל מכרז רשות שדות התעופה

לבקשת חברת איירוהנדלינג, בית המשפט ביטל את מכרז רשות שדות התעופה למתן שירותי קרקע וליווי נוסעים בשדה, בשל אי-תקינות בתנאי המכרז

ניצחון לחברת איירוהנדלינג: בית המשפט המחוזי בתל-אביב ביטל היום (ד') את מכרז רשות שדות התעופה (רש"ת), בשל אי-תקינות בתנאי המכרז.

איירוהנדלינג - אחת מ-3 חברות (לאופר IHG ו-QAS) שנותנות בנתב"ג שירותי קרקע וליווי נוסעים - עתרה באחרונה לבית המשפט נגד מכרז חדש שפרסה רש"ת למתן שירותי קרקע וליווי נוסעים בשדה, בו הפסידה.

מאז פורסם המכרז, יצאה איירוהנדלינג למאבק משפטי וכן למאבק באמצעי התקשורת ובהפגנת עובדים יזומה בנתב"ג, לאחר שהבינה כי סיכוייה לזכות במכרז קלושים.

בעתירתה טענה החברה כי המכרז מפלה אותה לרעה כחברה קטנה וצעירה, וכי אין ביכולה לשלם דמי זיכיון שנתיים בגובה של 5.5 מילון שקל. בחברה אף הדגישו כי הפסד במכרז משמעו פיטורים של כל 250 עובדים החברה.

היום, כאמור, הפך בית המשפט את הקערה על פיה כשהחליט לקבל את העתירה ולבטל את המכרז.

בפסק הדין כתב השופט עודד מודריק: "דין הוא שבית משפט אינו ממיר את שיקול-דעתה של ועדת המכרזים בשיקול-דעתו. אולם, במקום שוועדת המכרזים לקתה בעיצוב תנאי המכרז בדרך שאינה הולמת את כללי המשפט המינהלי, ומשמצטרפת לכך הכללת תנאי שסבירותו מוטלת בספק, דומה לי שאין זו רשות אלא חובה של בית המשפט לבטל את המכרז".

עוד כתב השופט: "ביטול המכרז כרוך בוודאי בעלויות לרש"ת, אולם הדבר לא ימנע עבודת מטה חדשה, שתבחן כראוי את הצרכים תוך הפקת לקחים מן הפרשה הזאת".

מודריק, שקיבל את העתירה על בסיס הפגמים שנפלו בדרך עיצובו של המכרז, חייב את רש"ת בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.

מאיירוהנדלינג נמסר: "החברה מברכת על החלטת בית המשפט ועל העובדה שבמהלך חג הפסח השוקק בנתב"ג, עובדי החברה יוכלו להמשיך לבצע את עבודתם נאמנה ולהעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה".

מרש"ת נמסר בתגובה: "רש"ת לומדת את פסק הדין ובוחנת את המשך צעדיה".