יבואנים: למרות התחזקות השקל - מחירי המכוניות לא יירדו

בנוסף אומרים בענף כי יבואנים שמחזיקים כיום מלאי רכב משמעותיים שנרכשו בשערי מטבע גבוהים יותר ישתדלו לדחות את ההוזלות ככל שניתן

למרות התרסקות שערי החליפין של האירו ושל הדולר, בענף הרכב מעריכים כי לא צפויה ירידת מחירים גורפת ומשמעותית במחירי הרכב החדש שצמוד לאירו ולדולר אחרי החגים. במספר סוכנויות רכב אומרים כי יבואנים רבים רכשו לאחרונה הגנות שער על בסיס שערי חליפין גבוהים יותר ולפיכך לפחות בתקופה הקרובה השפעת ההגנות תנטרל את ירידת שערי החליפין.

בנוסף אומרים בענף כי יבואנים שמחזיקים כיום מלאי רכב משמעותיים שנרכשו בשערי מטבע גבוהים יותר ישתדלו לדחות את ההוזלות ככל שניתן. סיבה שלישית היא הפחתת ההטבות במסגרת עדכון המס הירוק, שצפוי להיכנס לתוקף על פי ההערכות מיד לאחר חג הפסח.

בענף אומרים כי היבואנים יעדיפו להשתמש בשערי המטבע הנוחים כדי לנטרל באופן מלא או חלקי את ההתייקרות במחירים שצפויה בשל עדכון המס הירוק. מקור בכיר בענף אמר לגלובס כי שערי המטבע הנמוכים של הדולר, האירו והיאן ביחס לשקל "יסייעו לממשלה לבצע את מהלך העלאת המיסוי על הרכב מבלי, שהדבר יתבטא בטווח הקצר במחירי הרכב". עם זאת, ככל הנראה ינצלו היבואנים את המצב כדי להציע מבצעים נקודתיים אחרי הפסח ולהעמיק את ההנחות לחברות הליסינג.

יצוין כי מחירי רוב דגמי הרכב החדשים נקבעו בינואר השנה, כאשר שער האירו היה גבוה ב-5% משערו כיום ושער הדולר היה גבוה יותר ב-3%.