ליגת הכדורגל המקצוענית הראשונה באירופה עם תקרת שכר

בסרייה B האיטלקית החליטו להגביל את המשכורת השנתית של השחקנים ל-300 אלף אירו נטו (כש-50% בלבד מהסכום יגולם בשכר בסיס)

בצעד מהפכני, החליטו ראשי ליגת המשנה באיטליה (הסרייה B) להטיל מגבלת בזבוזים על 22 הקבוצות המשתתפות, באמצעות שיטת תקרת השכר - שמוכרת יותר מענפי הספורט האמריקאים.

על-פי השיטה החדשה, כל חוזי השחקנים החדשים שייחתמו החל מה-1 ביולי 2013 יוכלו להסתכם במקסימום של 300 אלף אירו נטו לעונה, על-פי חלוקה של 50% שכר בסיס, ו-50% בונוסים ומענקים שונים. כיום, כאחד מכל ארבעה שחקנים בממוצע בליגה נהנה מחוזה גבוה יותר, כך שבסרייה B מעריכים כי הצעד החדש יוכל לצמצם את הוצאות המועדונים בשיעור של כ-25%.

מועדונים שלא יעמדו בתנאים החדשים יקבלו עונשים כלכליים, ובין היתר ימנעו מהם כספי זכויות השידור שמגיעים מהקופה המשותפת של הליגה. "הצעדים האלו יאפשרו לנו להגן על הנכסים הכספיים של המועדונים", אמר אנדראה אבודי, נשיא הליגה.

בכך, תהפוך הסרייה B לליגה המקצוענית הראשונה באירופה שמאמצת שיטה של תקרת שכר. בעבר דנו בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה) על רעיון דומה, אך העניין לא הגיע לכדי מימוש. בלי קשר, באירופה מעבירים בשנים האחרונות מספר גדול של רגולציות והגבלות כלכליות - למשל תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, שאמורות לאזן באופן הדרגתי את הספרים של המועדונים המשתתפים במפעלים האירופיים.