רונן ברגמן ודן מרגלית ביקשו איסור פרסום על תביעת הרפז

בועז הרפז הגיש תביעה דיבה בסך 2.7 מיליון שקל נגד מרגלית וברגמן לאחר פרסום הספר "הבור: הסודות האפלים מאחורי משבר המנהיגות החמור בתולדות צה"ל" ■ מרגלית וברגמן ביקשו דיונים בדלתיים סגורות בתיק, מטעמים ביטחוניים

העיתונאים הבכירים רונן ברגמן ("ידיעות אחרונות") ודן מרגלית ("ישראל היום") ביקשו דיונים בדלתיים סגורות בתיק תביעה הדיבה שהגיש נגדם בועז הרפז.

סא"ל (במיל') הרפז, שנתן את שמו לפרשת "מסמך הרפז", הגיש תביעה דיבה בסך 2.7 מיליון שקל נגד מרגלית, ברגמן וחברות ההוצאה לאור "דביר", "כנרת זמורה" ו"זמורה ביתן", לאחר פרסום הספר "הבור: הסודות האפלים מאחורי משבר המנהיגות החמור בתולדות צה"ל". תביעתו הוגשה באמצעות עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שדנה בבקשה, לא קיבלה לפי שעה את עיקר הבקשה, וקבעה כי הדבר יוחלט באולמו של השופט שידון בתיק.

טענתם העיקרית של ברגמן ומרגלית היא ביטחונית. לטענתם, הספר עוסק בין השאר "ביחידות סודיות באגף המודיעין של צה"ל, בשירותו הצבאי של הרפז שמילא תפקידים שונים ביחידות סודיות, בעבירות ביטחוניות שביצע במהלך שירותו ביחידות אלה שהיוו סיכון בטחוני חמור, שכתוצאה מהן הורחק התובע ממערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, וסיווגו הביטחוני נשלל".

על-פי הבקשה של העיתונאים, הספר עבר את עיניה של הצנזורה, ו"חלק מהראיות והעדויות מהן למדו הנתבעים על הסיכון הביטחוני החמור שגרם הרפז לא פורטו בהרחבה בספר, בין היתר בשל פסילת הצנזורה".