מערך ההפצה של "מעריב": העובדים ישתלטו על החברה?

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, אינו חייב לקלוט את עובדי חברת ההפצה "גל מעתון", ולא מצאה מניעה להשלמת העסקה

נמשכים הדיונים של איש העסקים שלמה בן-צבי מול עובדי חברת ההפצה של "מעריב", גם במהלך חול המועד. לאחר שקבוצת המשקיעים בראשותו של יגאל תם חזרה בה מכוונתה לרכוש את החברה, קבעה השופטת ורדה אלשיך כי לא חלה חובה על בן-צבי לקלוט את עובדי החברה ב"מעריב".

למעשה, לראשונה לא הטילה השופטת ספק ביציאתה הסופית של עסקת "מעריב" לפועל. ועם זאת, עדיין נותר פתוח גורלם של 900 עובדי חברת ההפצה "גל מעתון", שלא נמצא להם פתרון.

בן-צבי אמנם לא מחויב לקלוט את עובדי החברה בעיתון, אולם הוא התחייב להעסיקם על-פי "מחירי שוק תחרותיים", מונח שנוי במחלוקת, למשך שנתיים לפחות. השופטת אלשיך הטילה על העובדים למצוא משקיע לחברה עד ל-14 באפריל.

בינתיים מתקיימים מגעים מול בן-צבי, ועל הפרק עומדות שתי אפשרויות בולטות - האחת כי בן-צבי יקנה בסופו של דבר את "גל מעתון", והאחרת היא הקמתו של תאגיד חדש בבעלות העובדים עצמם שיספק שירותים מסחריים ל"מעריב". תהליך הקמה של חברה כזו יהיה בליוויי הנאמנים, עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס.

כך או אחרת, מאות עובדי החברה צפויים להיות מפוטרים, כאשר לכל היותר כ-500 מהם יישארו בשנה הראשונה לפחות.

קודם לדיון בבית המשפט, נשמעו חילופי האשמות בין בן-צבי לנאמנים והעובדים, באשר לאחריות בריחתו של המשקיע וטרפוד העסקה. השופטת רמזה כי דווקא אי-ההסכמות עם העובדים היא זו שהביאה להחלטתו של תם לחזור בו.

בן-צבי אמר היום (ד') כי "עם רצון טוב מצד כל הצדדים, יהיה ניתן להגיע להסכם עד למועד האחרון שנתנה השופטת".