ההמלצות החמות: מניות שג'ורג' סורוס רכש בסוף 2012

בשבועות האחרונים נחשפו מסמכי הרגולציה שהגיש מנהל קרנות הגידור הוותיק, מהם ניתן ללמוד על ההשקעות הגדולות שהוא ביצע ברבעון האחרון של 2012 ■ כל המניות בהן הוא השקיע נסחרות עם מכפילים אטרקטיבים

המשקיע האגדי ומנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס ידוע בהשקעות האטרקטיביות שהוא מבצע ורבים נוהגים לעקוב אחר הפעולות שלו. לפי המסמכים הרגולטורים שהוא הגיש לרשויות בארה"ב ניתן לחשוף את 5 המניות שבהן הוא ביצע את ההשקעות הגדולות ביותר.

יש לציין כי המסמכים שהגיש סורוס מתייחסים לרכישות שהוא ביצע ברבעון האחרון של 2012. כמו כן, סורוס רכש לפחות 90 מיליון דולר בכל אחת מהמניות ומכפיל ה- PEG (מכפיל הרווח ביחס לצמיחה החזויה של החברה) בכולן עומד על פחות מ-1.

1. סיטיגרופ - נכון לסוף הרבעון האחרון של 2012, סורוס הגדיל את השקעתו במניית הבנק האמריקאי לכדי 8.1 מיליון מניות, כך שהיא נחשבת לאחזקה הגדולה ביותר בפרוטפוליו שלו, מבחינת השווי. סיטיגרופ נחשבת למניה אטרקטיבית ולדעת אנליסטים רבים היא נסחרת בדיסקאונט ביחס לשווי שלה בספרים, כך שיחס ה-P/B כמו גם מכפיל ה-PEG עומדים על 0.8.

2. AIG - ענקית הביטוח הפכה להיות אחת המניות הפופלריות בקרב מנהלי קרנות הגידור ברבעון האחרון של השנה החולפת. נכון לתחילת ינואר סורוס החזיק כ-9 מיליון מניות. מניית AIG נסחרת אף בדיסקאונט גדול מזה של AIG. זאת מאחר ויחס ה-P/B שלה עומה על 0.6.

3. דלטה - מסמכי הרגולציה חושפים כי סורוס הגדיל ב-55% את אחזקותיו בחברת התעופה האמריקאית ברבעון האחרון של 2012 לכדי 9.6 מיליון מניות. אנליסטים בוול סטריט העריכו כי חברת דלטה עשויה להרוויח מהמיזוגים בענף התעופה, כגון זה של US Airways ו- American Airlines. מכפיל הרווח של החברה הוא יחסית אטרקטיבי ועומד על 6 בלבד.

4. Acacia Research - במהלך הרבעון האחרון של השנה החולפת סורוס החזיק כ-4 מיליון מניות של חברת הפטנטים הזו הנסחרת לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד דולר. ב-2012 מניית החברה איבדה 29% מערכה אך אנליסטים מציינים כי בשנים הקרובות היא עשויה לצמוח בקצב מהיר יותר, והוכחה לכך ניתן לקבל ממכפילי הרווח וה-PEG שלה.

5. אפל - סורוס כמעט שילש את אחזקותיו בענקית הטכנולוגיה לרמה של 180 אלף מניות ברבעון האחרון של 2012. מאז שהיא הגיעה לשיא של 705 דולר למניה בספטמבר אשתקד, מניית החברה כבר הספיקה לצנוח ביותר מ-35%, ומנהלי קרנות גידור החלו למכור אותה באוקטובר ודצמבר. אולם, סורוס ניצל את המחיר היחסית נמוך שלה ואת העובדה שהיא נסחרת במכפיל אטרקטיבי של 10, כדי להגדיל את אחזקותיו. בהתחשב בעובדה שקופת המזומנים של החברה נאמדת בכ-138 מיליארד דולר ובכוונתה להגדיל את הדיבידנד שהיא מחלקת, לדעת רבים היא נחשבת לאחת המניות האטרקטיביות בשוק.