מובלי הישראלית תציע 100 אלף דולר למי שיעזוב את אינסטגרם

במסגרת קמפיין חדש תחת השם #MyLastInstagram, תטיס חברת הסטארט-אפ הישראלית מטוס עם כרזה מעל מטה פייסבוק, שרכשה אשתקד את אינסטגרם, ותשיק את התחרות

חברת הסטארט-אפ הישראלית Mobli מנסה להביך את מארק צוקרברג: החברה, שמפתחת פלטפורמה לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו במובייל, מצאה דרך מקורית לנסות ולגרום לאנשים לעזור את המתחרה הפופולרית שלה, רשת אינסטגרם, אותה קנתה פייסבוק של צוקרברג אשתקד במיליארד דולר.

חברת מובלי תטיס היום ומחר מטוס עם כרזת ענק בגודל 30 מטר מעל מטה פייסבוק בפאלו אלטו ובו היא מכריזה רשמית על תחרות My Last Instagram.

התחרות היא קמפיין שיווקי שבמסגרתו היא מזמינה משתמשי אינסטגרם להעלות תמונה מקורית במיוחד ולתייג אותה באינסטגרם ובמובלי תחת ההאשטג #mylastinstagram ולאחריה לנטוש את רשת אינסטגרם לתקופה של לפחות שלושה חודשים. צוות שופטים של החברה יבחר את התמונה המקורית והקריאטיבית ביותר שתזכה את הצלם בסכום גבוה במיוחד של 100 אלף דולר. התחרות החלה היום ותימשך עד סוף יוני, כשהזוכה יוכרז בתחילת אוקטובר השנה.

מבחינת מובלי, מדובר בצעד מפתיע במיוחד שנועד לנסות ולערער את הדומיננטיות של אינסטגרם בשוק פלטפורמות שיתוף התמונות. בחברה הרחיקו לכת ויצרו סרטון שמקדם את התחרות בו עשרות תמונות נאספות יחדיו לכיתוב באנגלית RIP - נוח על משכבך בשלום, כשהכוונה היא לאינסטגרם כמובן. באתר התחרות הם קוראים לפילטרים של אינסטגרם "משעממים" ומוסיפים כי משתתפי התחרות שיעזבו את אינסטגרם לפחות ל-3 חודשים לא יתגעגעו אליה ("אנחנו מבטיחים").

מובלי, שהוקמה ב-2010 על-ידי משה חוגג (מנכ"ל), יוסי שמש (סמנכ"ל מוצר), עמנואל מראלי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ודימה דבידוב (מעצב), עלתה לכותרות עד כה בעיקר בזכות המשקיעים וחברי הדירקטוריון המפורסמים שלה. ראשון המשקיעים היה השחקן ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו ובהמשך הצטרפו לחברה גם טובי מקגוויר, לאנס ארמסטרונג, סרינה וויליאמס, ובספטמבר אשתקד גם איש העסקים הקזחי קנגס רקישב. סה"כ גייסה החברה עד היום 28 מיליון דולר.