הטאבלטים ההיברידיים: מכשירים שאנשי העסקים אוהבים

זקוקים למכשיר שהוא מחשב נייד בבוקר וטאבלט בערב? ■ תכירו את הטאבלטים ההיברידיים, מבוססי מעבדי Core ו-Atom של אינטל, המציגים "הכלאה" בין מחשב נייד וקל לביצועים ויכולת עיבוד גבוהים

זקוקים למכשיר שהוא מחשב נייד בבוקר וטאבלט בערב? תכירו את הטאבלטים ההיברידיים. סדרה של הטאבלטים האלה שהושקה בספטמבר 2012 - המבוססת על מעבדי ה-Atom של אינטל - מהווים "הכלאה" אידיאלית בין מחשב קטן, קל ונייד, לביצועים טובים על המחשב. עד לא מזמן, אינטל שיווקה דרך שותפויותיה בעיקר טאבלטים עסקיים עם מעבדי ה-Core החזקים, ובסוף 2012 עברה לשווק גם טאבלטים עסקיים עם מעבדי ה-Atom.

הטאבלטים העסקיים הללו חזרו למרכז הבמה עם הופעתה של מערכת ההפעלה Windows 8 - אשר יכולים לתפקד בשתי תצורות מרכזיות, תוך סיפוק חווית משתמש ראויה ובמחירים סבירים. 7 טאבלטים כאלה הושקו כאמור בספטמבר האחרון, מבית מבית אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, סמסונג ו-ZTE. כולם מכילים את מעבד ה- Atom Z2760של אינטל ואת מערכת ההפעלה Windows 8.

הטאבלטים העסקיים מאופיינים בשתי תצורות עיקריות - כאלו עם מעבדים חזקים ממשפחת Core של אינטל ((i3/5/7, וכן תצורת מעבדים חדשה יחסית מבוססת Atom. בין התכונות הבולטות למכשירים מבוססי Atom, ניתן למנות ביצועים טובים בשילוב מערכת ההפעלה Windows 8, כוח עיבוד רב וצריכת אנרגיה נמוכה - המאפשרת חיי סוללה של שלושה שבועות במצב המתנה (Stand By) ויותר מ-10 שעות של ניגון תכני HD, ללא טעינה.

באינטל מבהירים כי הטאבלטים מבוססי מעבדי ה-Atom נועדה להעניק למשתמש חוויה המשולבת ביצועים טובים ומהירים, יחד עם הקלילות והניידות אשר בטאבלטים. "להקשיב, לצפות ולשחק בטאבלט - מבלי לדאוג לחיי הסוללה", כותבים במסמכים רשמיים בחברה.

בנוסף, מכילים רבים מהטאבלטים הללו מצלמת HD (עד 8 מגה-פיקסל) ומסוגלים להתמודד עם מספר יישומים הפתוחים במקביל וכן גלישה מהירה. רצוי לציין כי חלק מהטאבלטים הינם ללא מקלדת, אולם חלקם כוללים מקלדת ניתקת - המאפשרת שימוש דואלי במכשיר (Detachable). במכשירים שולבו גם תכונות אבטחה רבות: Intel® Platform Trust Technology , Intel Secure Boot, ועוד. (לסרטון מהכנס - לחצו כאן)

"מגוון טכנולוגיות מתחום אבטחת המידע ששולבו במעבד, פותחו במרכזי הפיתוח בארץ, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חברת מיקרוסופט", ציין במועד ההשקה ישי פרנקל, מנכ"ל מרכז הפיתוח של אינטל ירושלים.

Atom Z2760 הוא מעבד כפול ליבה בתדר 1.8GHz בתהליך ייצור של 32nm, המסוגל לאבחן את כוח העיבוד הדרוש ממנו בכל עת ובכך לנצל רמת אנרגיה מינימאלית. המעבד כולל מאיץ גראפי בתדר 552MHz עם האצת חומרה המאפשרת קידוד ופיענוח תכני HD 1080p. עוד הוא כולל רכיב זיכרון LPDDR2 בנפח 2GB ובמהירות העברה של 800Mbps.