מתקפת סייבר עצומה מאטה את קצב הגלישה באינטרנט ברחבי העולם

הגלישה שלכם איטית בשעות האחרונות? ייתכן שזה נובע מסכסוך בין חברה לאחסון אתרים וחברה למניעת דואר זבל ברשת, שהביא למתקפת ספאם עצומה

סכסוך בין חברה שמארחת אתרים ומוכרת דומיינים לבין קבוצה למניעת ספאם מביא היום (ד') למתקפת סייבר במימדי ענק, שלפי דיווחים מאטה את קצב הגלישה באינטרנט למיליונים ברחבי העולם.

המאבק החל כשקבוצת "ספאם-האוס" למניעת דואר זבל לכאורה הוסיפה את חברת הדומיינים ההולנדית "סייבר-באנקר" לרשימה השחורה שלה, ככזו שנותנת פתח לדואר זבל. מיד לאחר מכן הותקפו שרתי "ספאם-האוס" בכמויות ענק של נתונים חסרי משמעות ממקורות רבים ושונים, בבת-אחת, עד שמחשבי היעד לא יכולים להתמודד עם העומס.

מומחי מחשבים סבורים כי המתקפה הנוכחית על "ספאם-האוס" נעשית בסדר גודל של 300 ג'יגה-בייט לשנייה - המתקפה הנרחבת ביותר שאי-פעם תועדה. לפי דיווחים שונים, האפקט של המתקפה הזו הוא גלישה איטית מהרגיל בחלקים שונים של הרשת.

דיוויד אם, חוקר בכיר בחברת קספרסקי, הסביר כי "שטף הנתונים שמייצרת המתקפה עלול להשפיע על ביצועי הרשת. זה כמו שמישהו ירצה להציף את תיבת הדואר שלי בבית בדואר זבל, ויעביר את כל המכתבים הללו דרך רשות הדואר. תהיה לזה השפעה על אנשים אחרים".

מארק גפן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אינקפסולה הישראלית, ביקש להרגיע משתמשים בישראל ואמר כי "המתקפה פגעה בעיקר בתעבורה בעורקים הראשיים בארה"ב, באירופה ובאסיה. ברמה האינטרנטית ישראל הינה מבודדת, מאחר שהחיבור אליה נעשה דרך איטליה, וכל התעבורה הפנימית מבודדת יחסית. מכאן שיש ספק גדול אם גולשים מישראל ירגישו את ההאטה. האתרים שאינם נמצאים אצל ספקי השירות הישירים, כלפיהם מופנית ההתקפה או באוטוסטרדות הראשיות, כנראה לא ייפגעו".