הבורסה סגרה בירידות; מלאנוקס עלתה 5.8%, אסם 1.3%

ביוג'ן תחל לשווק בימים הקרובים תרופה שתתחרה בקופקסון; טבע ירדה ב-1.1% ■ מדד המעו"ף איבד השבוע כ-1.3% השבוע, ואת חודש מארס סגר בעלייה של כ-0.6% ■ הבוקר: פקיעה רגועה במעו"ף

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בירידות שערים על רקע הסנטימנט השלילי בשוקי חו"ל. המתח בקפריסין ובאירופה הגיע היום לשיאו על רקע פתיחת הבנקים לראשונה מה-16 במארס. גם היום נסגר המסחר ב-14:45 והבורסה תיפתח שוב רק ביום ג' בשל חג הפסח.

הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש מארס כאשר הפקיעה הייתה רגועה למדי. אופציות המעו"ף פקעו ב-1,240.63 נקודות במחזור נמוך יחסית של כחצי מיליארד שקל בעת הפקיעה. בסיום הסתכם המחזור בכ-1.12 מיליארד שקל.

מדד המעו"ף איבד השבוע כ-1.3% השבוע, ואת חודש מארס סגר בעלייה של כ-0.6%. מתחילת השנה רשם המדד תשואה של 3.8%.

משבר החוב באירופה ממשיך להכביד על השווקים. הבנקים בקפריסין נפתחו היום לראשונה מאז ה-16 במארס, עם הגבלות קשות שהטילה הממשלה על תנועות ההון במטרה למנוע משיכות כבדות של כספים מצד הלקוחות. כזכור, הממשלה הטילה מסים על הפיקדונות בבנקים כדי לקבל מאירופה חבילת סיוע של 10 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

בארה"ב ננעל אמש יום המסחר בנטייה לירידות קלות הן בשל המצב באירופה והן לאחר פרסום נתון שלילי משוק הנדל"ן שהצביע על ירידה של 0.4% במספר החוזים למכירת בתים בפברואר, בעוד אנליסטים ציפו דווקא לעלייה של 2%. היום בצהריים יפורסמו נתוני התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה והקריאה השלישית של צמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי של 2012.

בחזרה לישראל ולגיבוש תקציב המדינה לשנת 2013. שר האוצר יאיר לפיד, שהזהיר השבוע מקיצוצים כואבים, הנחה את פקידי האוצר לנקו צעדים נמרצים נגד תכנוני המס, שלפי הערכות אחראים לכ-80% מההון השחור בישראל. עדיין לא התקבלה החלטה אם התקציב הנוכחי יהיה דו-שנתי או רק ל-2013, אולם מה שברור הוא שהתקציב יכלול קיצוצים של עד 22 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קצבאות הילדים, שכר במגזר הציבורי ועוד. (לסיפור המלא)

תחרות לקופקסון של טבע

מניות הבנקים נסחרו היום על רקע הירידות במניות הפיננסים בעולם, כמו גם על רקע חשיפת "גלובס" כי בחודש מארס ניתנו שוב משכנתאות בהיקף גבוה יחסית של כ-4 מיליארד שקל חרף הגבלות בנק ישראל. בהקשר זה נציין את הפועלים , לאומי ומזרחי טפחות . מניית דיסקונט נסחרה על רקע כוונת הבנק להקפיא את הוצאות השכר ולהציג תוכנית אסטרטגית ל-5 השנים הבאות.

טבע הגיבה לאישור שנתן אמש ה-FDA בארה"ב לחברת ביוג'ן לשווק את התרופה Tecfidera לטיפול בטרשת נפוצה. מדובר בתחרות לקופקסון, תרופת הדגל של טבע, ואנליסטים בוול סטריט צופים לה עתיד ורוד. (לסיפור המלא)

מניות מאגר "תמר" - קבוצת דלק , דלק קידוחים , אבנר וישראמקו - נסחרו על רקע הציפיות לתחילת הזרמת הגז לישראל בסוף השבוע. אתמול ביקר שר האנרגיה החדש סילבן שלום באסדת הקידוח בלב ים, לשם הוא הוטס במסוק עם יצחק תשובה.

בסקטור הנדל"ן הגיבה מניית עזריאלי לחשיפת "גלובס" בדבר עזיבת המנכ"ל שלמה שרף. על פי הערכות בשוק, בכוונת שרף לפנות לעסקים פרטיים, כפי שתיכנן לעשות טרם הצטרפותו לקבוצת עזריאלי.

בסקטור הקמעונאות נסחרת רמי לוי לאחר שבעל השליטה מכר לקרן MSD מניות הרשת ב-90 מיליון שקל. הקרן הזרה הפכה בכך לבעל עניין במניית רמי לוי. (לסיפור המלא)