זה הכי חו"ל והכי ישראלי: נופש בקיבוץ אורטל שברמת הגולן

בקיבוץ אורטל מציעים מעבר לנוף הצפוני חוויית אירוח כוללת, שחורגת מהצימר לבדו

מאחור שתיהן ישנות, על ההגה נהג חולמני ועל השמשה טפטוף חלוש, שאינו מאתגר את המגבים יתר על המידה. הטיפוס מתנהל לו לאיטו. לפתע אין לאן למהר. אפילו הרגל, שרגילה להתעמר בדוושת הגז, מניחה לה, מלטפת בעדינות. ברוכים הבאים לרמת הגולן, המקום שהוא הכי חוצלארץ והכי ישראלי בו בזמן.

אדמת בזלת קשוחה אל מול הרוך המענג הנבצר מן הכרם. שרידי קטיושה חלודה לצד פריחת האירוס הלבנוני. חרמון מושלגומאיים, אבל מפשיר מבפנים ומציף את הנחלים ואת הנפש גם יחד. חבל ארץ מלא ניגודים שמייצר הרמוניה אחת גדולה.

אל הרמוניית הניגודים הזאת השתלב לו בטבעיות הביקור שלנו במתחם האירוח הנוף הצפוני שבקיבוץ אורטל. מצד אחד, זהו קיבוץ שיתופי על חדר האוכל הבסיסי המשתמע מכך (ביצים קשות, סלט וקוטג' לארוחת בוקר, אבל הקפוצ'ינו מהמכונה). מצד שני, זוהי בקתת אירוח, אחת מעשר השוכנות זו לצד זו בחורשת אורנים מקסימה, שעומדת בסטנדרט הנוקשה של נופש הצימרים הארצישראלי המצוי. כלומר, ג'קוזי רחב (מאוד), אח בוערת (על גז) ללילות קרים, מרפסת עץ צמודה ללגום בה יין של אחר הצהריים, וטלוויזיות בסלון ובחדר השינה, למי שלא מסוגל בלי. בקתה זוגית ועניינית באופייה, עם מטבחון קטנטן (מיקרו ומקרר), שמתאימה לזוג פלוס זאטוט/ה.

לזכותם של אנשי אורטל יש לומר, שכיאה לקיבוצניקים הם לוקחים את עצמם מאוד ברצינות, ומציעים חוויית אירוח כוללת, שחורגת מהצימר לבדו. במרחק הליכה קצרצר ממתחם הבקתות (במקביל יש גם חדרי אירוח בסטנדרט הקיבוצי המוכר) יש מיני גן חיות מושקע ומפתיע לכל המשפחה (יש גם גמלים), ובסמוך אליו גולת הכותרת התיירותית של הקיבוץ - יקב הבוטיק הצעיר בניהולו של אילן זעפרני; בוקר בעבר, יינן בהווה ואדם שכולו אהבה גדולה לחבל הארץ הזה, ולכרמים שלו שנפרסים מפסגות הבנטל והאביטל הסמוכים. אין פלא שהיינות שמחים ומלאי משמעות.

600 שקלים ללילה לבקתה לזוג באמצע השבוע, 950 שקלים בסוף שבוע, 1,100 בחגים, על בסיס לינה וארוחת בוקר; טל' 04-6960808