השביתה נמשכת: בוטלו המשחקים שתוכננו לשבת

מרבית השחקנים הישראלים מימשו את האיום ולא הופיעו; בוטל גם המחזור שתוכנן ליום רביעי ■ משרד הספורט נכנס לתמונה בניסיון להתחיל לגשר בין הצדדים

השביתה בליגת העל בכדורסל נמשכת. כל משחקי המחזור ה-22 שתוכננו להערב (שבת) בוטלו בשל אי התייצבותם של מרבית השחקנים הישראלים, שרובם העדיפו להגיע לכנס שקיים בשעות הערב ארגון השחקנים. גם המחזור שתוכנן ליום רביעי (3 באפריל) בוטל.

שלושה משחקים בוטלו כבר בשעות הערב המוקדמות: הפועל אילת - הפועל ירושלים, מכבי חיפה - מכבי ראשל"צ, גלבוע/גליל - אליצור אשקלון. זאת בשל אי התייצבותם של השחקנים הישראלים של הקבוצות לנקודות האיסוף. מאוחר יותר הודיעה מינהלת הליגה כי גם המשחקים בין הפועל חולון לברק נתניה, בני הרצליה - מכבי ת"א, והפועל ת"א - מכבי אשדוד בוטלו.

במינהלת חוששים כרגע ממהלכים בלתי הפיכים של בעלי קבוצות, שכמה מהם כבר הודיעו במהלך השבוע האחרון כי לאור המשבר הם שוקלים את המשך דרכים בקבוצות. במינהלת הוציעו הודעה לתקשורת בה הם מבקשים מדורון הרציקוביץ', הבעלים של הפועל אילת, שלא לממש את דבריו לפיו הוא שוקל ברצינות לפרק את הקבוצה.

ביום שלישי בשעה 13:00 תתקיים ישיבת דירקטוריון של מינהלת הליגה ובה יוחלט על הצעדים הבאים במאבק מול ארגון השחקנים.

בינתיים, גם משרד הספורט בראשות שרת התרבות והספורט לימור לבנת נכנס לתמונה. לבנת מינתה את ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, להתחיל הליך גישור בין הצדדים בניסיון לפתור את המשבר. שפר צפוי להיפגש עם יו"ר המינהלת שמואל פרנקל ביום שלישי, ומאוחר יותר ייפגש גם עם ראשי ארגון השחקנים בראשות ניר אלון.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מסרה היום: "לליגה הישראלית אין זכות קיום אמיתית ללא השחקנים הישראלים, ולכן קיים צורך אמיתי לפעול לשיפור מעמדם ולהגדלת מספרם בקבוצות. זהו אינטרס של הספורט הישראלי כולו. אני מתרשמת ששני הצדדים מבינים שהמשך השבתת הליגה פוגעת בכל הצדדים ובכדורסל הישראלי. אני מאמינה שניתן לגשר על המחלוקות ולהביא לחידוש מהיר של הליגה״.