ואן-רומפוי: ההחלטה לפגוע בפקדונות בקפריסין - אומללה

את הדברים אמר נשיא האיחוד האירופי בריאיון שהעניק לעיתון בלגי ■ במהלך הריאיון אמר ואן-רומפוי שהגישה שבה נקטה קפריסין לא תהווה תקדים עבור האיחוד האירופי

נשיא האיחוד האירופי הרמן ואן-רומפוי ניסה להרגיע היום את המשקיעים כשאמר כי ההחלטה של קפריסין לחייב את בעלי הפקדונות הגבוהים במדינה להשתתף בחילוץ הבנקים לא תהווה תקדים עבור האיחוד האירופי למקרה של חילוץ בנק עתידי. את הדברים אמר ואן-רומפוי במהלך ריאיון שהעניק לעיתון De Zondag הבלגי.

על פי הדיווח בסוכנות "בלומברג" אמר ואן-רומפוי כי שרי האוצר של גוש האירו קיבלו "החלטה אומללה" כשאישרו את ההצעה הראשונית להטיל מס על פקדונות מתחת ל-100 אלף אירו - הצעה שבסופו של דבר נדחתה על ידי הפרלמנט האירופי. ואן-רומפוי אמר כי התוכנית הזאת לא תהווה שום איום עבור מדינות אחרות.

"קפריסין היא מקרה מיוחד בגלל מבנה, אופי וגודל המגזר הפיננסי שלה", אמר נשיא האיחוד האירופי בריאיון שהתפרסם היום. הוא שוב חזר והדגיש כי ההפקדות המבוטחות מוגנות על ידי האיחוד האירופי ואין כל חשש לפגיעה בהן.

במהלך הריאיון עמד נשיא האיחוד האירופי לצידה של ממשלת קפריסין ולצד ההחלטה שלה לפנות למוסדות הבינלאומיים לסיוע. "התוכנית הזאת הינה הדרך היחידה להפחתת העלויות עבור משלמי המסים באירופה, ובאותה העת לשמור על החוב של קפריסין תחת שליטה".