הבורסה סגרה בעליות; מזור זינקה 18.7%, בזק עלתה 1.8%

עליות קלות באירופה ■ החלה הזרמת הגז ממאגר "תמר" למדינת ישראל ■ מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-704 מיליון שקל בלבד

המשקיעים בבורסה בת"א חזרו היום (ג') מחופשה בת-יומיים לרגל חג הפסח, על רקע נעילה שלילית בוול סטריט אמש ומסחר חיובי באירופה. המסחר הסתיים בעליות קלות במדדים המובילים. נציין את מניות "תמר" שריכזו עניין, לאור תחילת הזרמת הגז מהמאגר. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-704 מיליון שקל בלבד.

בישראל, נמשכים הדיווחים לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2013. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, פנה שר האוצר יאיר לפיד לציבור וסיפר על "גברת כהן מחדרה", אשר "מרוויחה קצת יותר מ-20 אלף שקל" ומייצגת את מעמד הביניים הישראלי. לפיד התחייב לדאוג לגברת כהן קצת יותר, וזכה לקיתונות של ביקורת מפוליטיקאים וכלכלנים.

לבינתיים, עדיין לא התקבלה החלטה אם התקציב הנוכחי יהיה דו-שנתי או רק ל-2013, אולם מה שברור הוא שהתקציב יכלול קיצוצים של עד 22 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קצבאות הילדים, שכר במגזר הציבורי ועוד. (לסיפור המלא)

בינתיים, גם משבר החוב באירופה ימשיך להכביד על המסחר. באירופה עיני המשקיעים עדיין נשואות לקפריסין, שם נפתחו בשבוע שעבר הבנקים לראשונה מאז ה-16 במארס, עם הגבלות קשות שהטילה הממשלה על תנועות ההון במטרה למנוע משיכות כבדות של כספים מצד הלקוחות. כזכור, הממשלה הטילה מסים על הפיקדונות בבנקים כדי לקבל מאירופה חבילת סיוע של 10 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

מניות "תמר" במרכז העניינים

שותפויות "תמר" ריכזו היום עניין רב, לאור תחילת הזרמתו של גז טבעי מהמאגר - אשר מביאה לסיום בצורת הגז שממנה סבל המשק מזה כשנתיים. הגז הטבעי מ"תמר" יחסוך לכלכלת מדינת ישראל כ-13 מיליארד שקלים לשנה בעלויות אנרגיה לאורך חיי המאגר (כ-30 שנים). אך למרות תחילת ההזרמה, גורמים בשוק האנרגיה מעריכים כי תעריפי החשמל לא צפויים לרדת בשנתיים הקרובות לפחות. נציין את השותפות הישראליות במאגר: דלק קידוחים , אבנר וישראמקו . (לסיפור המלא)

10 המכות שתוכלו לחסוך מהתיק שלכם

סקיילקס שבשליטת אילן בן דב במוקד לאחר שדיווחה בסוף השבוע על תוצאותיה הכספיות, אליהן ציפרה הערת "עסק חי". סקיילקס סיימה את 2012 עם הפסד נקי בסך 851 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי הסתכם בכ-281 מיליון שקל והגרעון בהון החוזר ב-208 מיליון שקל.

סקיילקס, נציין, נמצאת במצב זה בשל מצבה של חברת פרטנר , שנמכרה לחיים סבן, ובשל חדלות הפרעון של החברה האם, סאני - אשר נודע כי בן דב מנהל במהלך הימים האחרונים משא ומתן מתמשך עם חלק ממחזיקי האג"ח של החברה, בניסיון להגיע להסדר חוב חלקי.

10 חברות שהיינו רוצים לראות הרבה כמותן בבורסה

טבע ריכזה עניין לאור דבריו של מנכ"ל חברת לונזה השוויצרית ריצ'רד רדינגר, שאמר כי החברה שלו שוקלת את המשך שיתוף הפעולה עם טבע להמשך פיתוח תרופות ביולוגיות גנריות, לאור חוסר בהירות בנוגע למסגרת הרגולטורית להמשך פיתוח התרופות, ולאור השיטות שנוקטות יצרניות תרופות המקור להגנה על התרופות שלהן. (לסיפור המלא)

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוהה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, מדווחת על חתימת הסכם בתאריך 28 במרץ 2013, עם רשת בתי החולים מהמובילות והחשובות ברשתות בתי החולים בארה"ב לאספקת 4 מערכות רובוטיות מסוג Renaissance עבור ארבעה בתי חולים שונים של הרשת ברחבי ארה"ב.

קמהדע במוקד לאחר שדיווחה כי צפי הכנסות החברה לשנת 2013 יהיה בהיקף של כ-74 מיליון דולר וזאת בהשוואה להכנסות בהיקף של כ-73 מיליון דולר בשנת 2012.

עוד חברת ביומד שריכזה עניין רב היא בריינסוויי שסגרה בעלייה חדה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]