האופוזיציה דורשת כינוס מיוחד של הכנסת בשל דברי לפיד

ח"כ הרצוג: "ישנן המון גברות כהן שמשתכרות בקושי 5,000 שקל ולא מצליחות לגמור את החודש"

הפוסט שפרסם שר האוצר, יאיר לפיד, על הגברת כהן מחדרה בפייסבוק ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית. לפיד, שהגדיר את מעמד הביניים כמי שמרוויח 20 אלף שקל בחודש (שכר משותף לזוג), במדינה שבה השכר הממוצע במשק עומד על כ-9,000 שקל, וכאנשי מעמד הביניים נחשבים אלה המשתכרים בין 6,750 ל-11,250 שקלים בחודש, הצליח להקפיץ ממקומם את כל יריביו הפוליטיים.

סיעות האופוזיציה הגישו היום בצהריים ליו"ר הכנסת דרישה חתומה על ידי 50 חברי כנסת בבקשה לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת לדיון מיוחד בפגרה בעקבות דבריו של שר האוצר והגזירות הכלכליות המתוכננות על ידי הממשלה.

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר סיעת העבודה, ששימש בעבר שר רווחה והוא זה שהגיש את הפנייה, אמר כי הוא "מציע לשר האוצר לא רק לפנות לגברת כהן מחדרה אלא לפנות למר כהן, שר הרווחה, ולקבל ממנו את הנתונים על התפלגות ההכנסות במדינה והפערים החברתיים החמורים. ישנן המון גברות כהן שמשתכרות בקושי 5,000 שקלים ולא מצליחות לגמור את החודש. זה מעמד הביניים האמיתי", אמר הרצוג.

יו"ר ועדת הכספים לשעבר, משה גפני, הגדיר את לפיד כמנותק. "ישראל קיבלה שר אוצר מנותק. מנותק מקדושת החג אותו חילל בפרסום הודעתו לציבור בעיצומו של החג", אמר גפני, "מנותק מרוב העם שקדושת החג חשובה לו. מנותק מהמובטלים הרבים בעם וממשתכרי שכר מינימום. מנותק מהצורך של שר אוצר לטפל בכל חלקי הציבור, לטפל באבטלה ולטפל במצוקתם של הקשישים, החולים והחלשים בחברה. לא כולם זוכים להשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש וכדאי שלפיד ילמד עוד קצת את תפקידו בטרם ישחרר סיסמאות ריקות מתוכן". גם בש"ס הצטרפו למתקפה.

ח"כ אלי ישי אמר כי הוא מברך את שר האוצר שהספיק תוך שבועיים למגר את בעיית העוני ולעבור לנזקקים הבאים בדמותם של המרווחים 20 אלף שקל בחודש. "על שר האוצר להכיר את גובלות הארץ שאינם רק בקו "חדרה-גדרה" ו-20 אלף שקל בחודש הינו חלומם הרטוב של מיליון עניים. על מר לפיד לדאוג לרווחתם של כלל אזרחי ישראל ולא רק למצביעיו. מיליון עניים, כמו גם קבוצות אחרות באוכלוסייה, לא ניתן להחרים, למגר ולהתעלם ועצימת העיניים מולם לא תפתור הבעיה- היא רק תעמיק אותה", כך ישי.

ראשת מרצ, זהבה גלאון, טענה כי לפיד מקיף את עצמו ביועצים ואנשי מקצוע ימניים, שהאג'נדה הכלכלית שלהם מתמקדת בחיסול מדינת הרווחה ובחלוקת הטבות לעשירים. "לפיד יודע להשתמש במדיה החדשה ולדבר על פוליטיקה חדשה, אבל שמות כמו אורי יוגב, שהוא שוקל למנותו למנכ"ל משרד האוצר, מסמלים את הפוליטיקה הכי ישנה שיש. יוגב,והכלכלנים האחרים שמקיפים את לפיד, הם האחראים הישירים לעלייה הדרמטית באי השוויון בעשור האחרון ולשחיקה המתמשכת של מעמד הביניים".

גלאון הוסיפה כי "בשנותיו באוצר, יד ביד עם נתניהו מקורבו, יוגב דאג להפחתות מסים לעשירים, להטבות לטייקונים ולבעלי ההון ולצמצום משמעותי בשירותי הרווחה. היועצים החדשים - ישנים שלפיד ממנה מבטיחים שהגירעון העצום שהם יצרו ייזרק על השכבות המוחלשות ועל מעמד הביניים האמיתי, ושמשרד האוצר ימשיך לשרת את אותה קבוצה של בעלי הון שבשבילה הוא עבד עד עכשיו.

לפיד אמנם השווה את עצמו לכבוד החג למשה רבנו,אבל בינתיים ההשוואה לרחבעם, שהבטיח לעם כי "אבי ייסר אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם בעקרבים", נראית לי הולמת יותר, והרוח החדשה שלפיד מתיימר להביא למשרד האוצר מרגישה ישנה ורעה מאוד".