הורוביץ: "לפיד צריך לקחת צעד אחורה, להוריד פרופיל"

הורוביץ: "לפיד אומר שגב' כהן עם 20 אלף שקל מתקשה לקנות דירה לילדים - מה עם בן אדם שמשתכר 5,000 שקל? מה הוא יכול לקנות?" ■ על ההתנצלות בפני ארדואן: "מעשה נכון; מוטב מאוחר מאשר לעולם לא"

"יאיר לפיד צריך לקחת צעד אחורה, להוריד פרופיל, לשבת כמה חודשים ולהיזהר מכל מיני שליפות בסגנון ריקי כהן" - כך אומר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) בתוכנית "דיבור פוליטי" בגלובס TV. זאת, בהמשך לדברי לפיד על מעמד הביניים שמשתכר 20 אלף שקל בחודש, שעוררו תגובות נזעמות.

בתשובה לשאלה האם יתמוך במדיניות של לפיד ענה הורוביץ: "אני אתמוך בו אם הוא ידאג לכולם, לא רק לגב' ריקי כהן. חשוב שהוא ידאג לגב' ריקי כהן; גם היא אזרחית ומגיע לה. אבל צריך לזכור שהדוגמה שהוא נתן לגבי ריקי כהן, אני עשיתי חישוב, הסתכלתי בנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וריקי כהן - אם היא מקבלת את הסכום הזה נטו - היא בעשירון העליון; ואם היא מקבלת 20 אלף ברוטו היא בחמישון העליון, זאת אומרת שמשהו כמו 85% מתושבי מדינת ישראל, משקי הבית ההכנסה שלהם היא קטנה מזו של ריקי כהן. הוא אומר שהיא עם 20 אלף שקל מתקשה לקנות דירה לילדים - מה עם בן אדם שמשתכר 5,000 שקל? מה הוא יכול לקנות? פיצוחים?"

הורוביץ התייחס גם לפיוס עם טורקיה ושיבח את רה"מ נתניהו על ההתנצלות בפני ארדואן: "זה היה מעשה נכון מצד נתניהו".

- זה היה מאוחר מדי?

"מוטב מאוחר מדי מאשר לעולם לא. ההתנצלות הזו, אני יודע שזה לא קל, זה אפילו קשה, זה אפילו קצת מעצבן, יש כל מיני גורמים שמעורבים, אבל זה מעשה נכון ומועיל, כי היחסים והאינטרסים שלנו מול תורכיה עם ארה"ב וכל המכלול האזורי מחייבים שיפור ביחסים בין ישראל לטורקיה".