אחרי פלאפון: מאות עובדי סלקום הצטרפו להסתדרות

ההתאגדות קשורה בהחלטת סלקום לפטר 50 עובדים בעקבות המיזוג עם נטוויז'ן ■ גורמים בסלקום: "אנחנו לא נהיה פלאפון; נכבד כל החלטה של העובדים"

חודשים ספורים לאחר ההתאגדות המתוקשרת של עובדי פלאפון, שהביאה בין היתר לפסיקה דרמטית שאסרה על המעסיקים בישראל להביע שום צורה של התנגדות ביחס להתאגדות עובדיהם, נראה כי הגיע תורם של עובדי סלקום.

ל"גלובס" נודע כי כמה מאות מעובדי החברה הצטרפו בתקופה האחרונה להסתדרות הכללית, ומה שהחל עד כה כמהלך חשאי הפך לפומבי.

אנשי אגף ההתאגדות של הארגון הגיעו היום (ג') למטה החברה בנתניה והחלו להחתים באופן גלוי את העובדים, כאשר במקביל נשלחו לעובדים מסרונים ודואר אלקטרוני שמציעים להם להצורף באופן מקוון.

על-פי גורם בארגון, מדובר במהלך רציני מאוד שכולל כבר הקמה של ועד פעולה זמני, אולם מדובר במהלך מורכב באופן חסר תקדים: על ההסתדרות לאגד שליש מהעובדים לא רק בפלאפון אלא גם בנטוויז'ן, שמהווה חלק בלתי נפרד היום מהחברה, והמשמעות היא שליש מתוך 7,500 עובדים.

"זה באמת מורכב מאוד, אבל אנחנו אוהבים לשבור שיאים", אמר הגורם בשיחה עם "גלובס".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר היום: "נתמוך ונסייע למתאגדים בסלקום/נטוויז'ן, כפי שעשינו בפלאפון ובחברות רבות אחרות, כחלק מצו השעה לשיפור מצבם של השכירים בישראל. אנו קוראים למנכ"ל סלקום להיפגש עם נציגי העובדים וההסתדרות לגיבוש משותף של מתווה מכובד ומועיל לחברה ועובדיה, ללא צורך במאבקים מיותרים".

גורמים בסלקום: "לא נהיה פלאפון"

למעשה, מהלך המיזוג של נטוויז'ן עם סלקום הושלם סופית היום, כאשר סמנכ"ל ו-50 עובדים נוספים מסיימים את תפקידם בעקבות המהלך. המיזוג הזה עושה להסתדרות את החיים קשים יותר, אולם מצד שני הוא מהווה טריגר לעצם האצת ההתאגדות.

נזכיר כי מהלך ההתאגדות בפלאפון לווה ביד קשה מאוד מצד ההנהלה, שלא הסתירה את התנגדותה למהלך ואף פעלה באופן אקטיבי לסיכולו - התנגדות שהביאה כאמור לפסיקה חסרת תקדים של בית הדין הארצי לעבודה.

גורמים בסלקום אמרו היום ל"גלובס" בצורה חד-משמעית: "אנחנו לא נהיה פלאפון וגם לא משהו קרוב לפלאפון. העובדים יודעים כמה נתנו להם עד היום, ואנחנו נכבד כל החלטה שלהם".

פיטורים של 50 עובדים

אחת הסיבות להחלטה לנסות ולהתאגד קשורה בהחלטת סלקום לפטר 50 עובדים, וזאת בעקבות המיזוג עם נטוויז'ן 013. בכך נבלעה נטוויז׳ן לחלוטין בתוך סלקום, וכל מה שנשאר מהחברה זה למעשה המותג בלבד.

בסלקום החליטו על מיזוג מלא של נטוויז'ן כבר ברגע שמשרד התקשורת התיר לחברת פרטנר להתמזג עם חברת 012 סמייל. בפרטנר עוד היססו האם ללכת לכיוון מיזוג מלא בין החברות, ואולם ברגע שהוברר כי נטוויז'ן וסילוקם הולכות למיזוג מלא, החליטה הנהלת פרטנר על מהלך דומה.

בכך למעשה נשארת רק קבוצת בזק עם הפרדה בין פעילות ה-ISP שמרוכזת בבזק בינלאומי לבין חברת-האם בזק. בהוט קיימת הפרדה ,אבל היא לצורכי פורמליסטיקה בלבד, וחברת הוט נט, שהיא חברת-הבת שמספקת אינטרנט בקבוצה, פועלת מתוך הוט עצמה.

מסלקום נמסר כי "מדובר בתהליך התייעלות כולל, שבמסגרתו אף נערך איחוד ניהולי של שירות ומכירות נטוויז'ן סלקום ושינוי מבני במגזר העסקי, הכולל צמצומים של כ-50 משרות בשתי החברות יחד. מדובר בתהליך שמבוסס על תוכנית העבודה השנתית ומהווה חלק טבעי מהמיזוג. השינוים אמורים לקצר תהליכים ולשפר את יכולת החברה לתת ללקוחותיה סל שירותים כולל. הנהלת החברה תעשה ככל שביכולתה לסייע לעובדים להיקלט במקומות עבודה חלופיים, באמצעות צוות ייעודי שהוקם במיוחד למטרה זו".

התאגדות סלקום ונטוויזן / צילום מסך
 התאגדות סלקום ונטוויזן / צילום מסך

מאחדים חטיבות

בתוך כך, מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, שלח היום מכתב לעובדים, בו הודיע על איחוד חטיבת השירות והמכירות של נטוויז'ן יחד עם זו של סלקום, בזו הלשון:

מכתב מנכ"ל סלקום
 מכתב מנכ"ל סלקום