בדרך לפתרון: נחתם מסמך הבנות בין המינהלת לארגון השחקנים

השביתה בליגת העל בכדורסל בדרך לסיום; קבוצות שישחקו במהלך העונה עם ארבעה זרים או פחות, יתוגמלו על-ידי הטוטו ב-250 אלף שקל

אחרי שביתה שנמשכה שני מחזורי ליגה, נמצא הפתרון שיחזיר את ליגת העל בכדורסל לפעילות. בתום משא-ומתן שנמשך לתוך הלילה חתמו מינהלת הליגה וארגון השחקנים על מסמך הבנות ל-5 השנים הבאות שיאפשר את החזרתה של הליגה לפעילות בימים הקרובים. ההסכם הסופי אמור להיחתם ביום ראשון.

מי שסייע לשחרור הפלונטר היה הטוטו, שהסכים לתגמל קבוצות שישתפו פחות זרים מהמקסימום המותר. על-פי ההבנות, במסגרת 5 העונות הקרובות יתקיים בליגה החוק הרוסי, כלומר כל קבוצה תהיה מחויבת להעמיד בכל רגע נתון במגרש שני שחקנים ישראלים. בנוסף, כל קבוצה תוכל לרשום עד 5 זרים בטופס המשחק ובסך-הכול 8 שחקנים זרים במהלך העונה כולה.

פריצת הדרך במשא-ומתן התאפשרה, כאמור, בזכות התגמול לו יזכו קבוצות מהטוטו: קבוצה שתרשום 4 שחקנים זרים או פחות בטופס המשחק, בכל העונה, תהנה מבונוס של 250 אלף שקל מהטוטו. עם זאת, קבוצה שתשתף 5 זרים ולו למשחק אחד בלבד במהלך העונה יישלל ממנה הבונוס.

עוד סעיף בהסכם כולל התייחסות לגיל השחקנים: במהלך 3 העונות הקרובות כל קבוצה בליגת העל תחויב לרשום בסגל השחקנים שלה שני שחקנים ישראלים מתחת לגיל 22, ושחקן ישראלי שלישי מתחת לגיל 25.