צפו: אחד ממשתתפי "מתקפת הסייבר" - ילד אינדונזי בן 9

אבנת: "נראה כי פשוט מדובר במתקפות בסיסיות למדי שאינן יוצאות דופן במורכבותן, ורמת התחכום שלהן מתאימה לביצוע בידי ילדים וחובבים"

הפנים שמאחורי "אנונימוס": אחד המשתתפים ב"מתקפת הסייבר" נגד ישראל הוא ילד אינדונזי בן 9 - כך נמסר מחמ"ל תקיפה וסייבר באבנת. באחד האתרים שנפרץ על ידי ה"האקר" נכתב: "אנחנו מוסלמים, החיילים של אללה".

מתקפת הסייבור / צילום מסך
 מתקפת הסייבור / צילום מסך

החמ"ל מבצע ניטור של התוקפים והתעבורה ברשת במטרה ללמוד על אופי ההתקפות השונות ולנתח דפוסי פעולה. עד כה איתר הצוות מספר אירועים של דליפות מהותיות של דאטה בייס מהאתרים גדולים, אבל ככלל, לפחות הצהריים (א') מדובר בפריצות לאתרים שמוגדרים קטנים, כאלה ללא השקעה באבטחת מידע וככל הנראה - אתרים המאוחסנים בחברות הוסטינג שלא ביצעו פעולות הגנתיות בסיסיות.

צפו בסרטון של ההאקרים: "זמן רב סבלנו את פשעיכם, אך לא עוד"

"נראה כי פשוט מדובר במתקפות בסיסיות למדי שאינן יוצאות דופן במורכבותן, ורמת התחכום שלהן מתאימה לביצוע בידי ילדים וחובבים", מסר מנהל תחום התקיפה והסייבר באבנת, רוני בכר. "הצלחנו לאתר מקור IRC שדרכו מבוצעות שיחות ומועברות הנחיות לפעולה כולל הצעת חלופות למקרה שהאקר התוקף נתקל בקשיים בביצוע הפעולה ואנחנו עוקבים אחריו מקרוב כך שבאפשרותנו לנטרל מבעוד מועד ניסיונות פריצה. כרגע, מבוצעת התקפה דיי מאסיבית על אתר יד ושם, דבר שבהחלט מתיישר עם החלטתם לתקוף בשעה 18:00 שעון ישראל, לקראת כניסתו של ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה".

באבנת פרסמו גם "מפה" של המדינות המעורבות יותר בהתקפת הסייבר נגד ישראל. (לצפייה במפה בזמן אמת - לחצו כאן)