איסטנבול בונה על אהבת המבקרים כדי לזכות באירוח אולימפיאדת 2020

העיר הטורקית רשמה את רבעון השיא התיירותי החזק ביותר שלה, עם כמיליון מבקרים: "אנשים מכל העולם ירצו שהמשחקים האולימפיים יגיעו לכאן"

גם ללא הישראלים, שאולי עכשיו לאחר הפשרת היחסים ישובו לבקר בעיר - איסטנבול ניפצה ברבעון האחרון את שיאי התיירות שלה בכל הזמנים, עם כמיליון איש שנחתו ב"בירה הכלכלית" של טורקיה, עלייה של 23.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על-פי הערכות, השנה המלאה תסתיים עם מעל 10 מיליון תיירים שיגיעו לאיסטנבול.

מדובר בחדשות מצוינות עבור מנהלי קמפיין איסטנבול 2020 - שרוצים להביא בעוד שבע שנים את המשחקים האולימפיים והפראלימפיים לטורקיה, לראשונה בתולדות המדינה. חסן אראט, מנהל הקמפיין, אמר: "הנתונים האלו מוכיחים שהפופולריות של העיר עבור מבקרים זרים ממשיכה לגדול. אנשים בכל העולם ירצו שאיסטנבול תאחד את העולם באולימפיאדת 2020".

בסקר של ארגון "בחירת הצרכן האירופי" לשנת 2013, נמצא כי איסטנבול היא "היעד האירופי הטוב ביותר לבקר בו". בירת ספרד מדריד, שהיא אחת המתחרות של איסטנבול על זכות אירוח האולימפיאדה ב-2020 (יחד עם טוקיו היפנית), זכתה רק במקום החמישי בדירוג זה. סקר "הערים המתויירות ביותר בעולם" של חברת כרטיסי האשראי מסטרקארד, מצא ביוני האחרון כי איסטנבול הפכה לעיר החמישית בעולם מבחינת כמות התיירים השנתית שמגיעים אליה.

הקמפיין הטורקי לאירוח האולימפיאדה ב-2020 מהווה את הניסיון החמישי של איסטנבול לארח את אירוע הספורט הגדול בעולם. בכל המקרים הקודמים - 2000, 2004, 2008 ו-2012, היא נכשלה. האולימפיאדה הקרובה (2016) תתקיים בריו דה ז'ניירו, ברזיל.