הערכות: גוגל עשויה לרכוש את Whatsapp תמורת מיליארד דולר

אפליקציית ההודעות המיידיות מוטמעת בקרב כ-750 מפעילות סלולריות ביותר מ-100 מדינות

ארבעה חודשים אחרי ששמה של מפתחת אפליקציית ההודעות המיידיות Whatsapp נקשר בעסקה עם פייסבוק, עכשיו מתפרסמים דיווחים לפיהם דווקא גוגל מתעניינת ברכישתה.

על-פי הדיווחים באתר Digital Trends, שני הצדדים מנהלים מגעים בתקופה האחרונה, כשסכום העסקה עשוי לעמוד על מיליארד דולר. יש לציין כי גם במקרה של פייסבוק, דיווח הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' על מגעים בין הצדדים אך בסופו של דבר התברר כי לא היה דבר. אז, יש לציין, לא דווחו פרטים על היקף הרכישה.

עסקה בהיקף כזה תעמיד את וואטסאפ בשורה אחת עם אינסטגרם, אפליקציית שיתוף תמונות פופולרית, שנרכשה אשתקד על-ידי פייסבוק במיליארד דולר. עם זאת, בעוד אינסטגרם היא אפליקציה חינמית, לוואטסאפ יש מודל עסקי ברור, לפיו היא גובה דולר אחד ממשתמשי אייפון, בעוד משתמשי אנדרואיד אמורים לשלם תשלום שנתי לאחר שימוש חינמי במשך השנה הראשונה.

אפליקציית וואטסאפ נחשבת לאפליקציית ההודעות המיידיות הפופולרית ביותר ולא בכדי. עם ממשק פשוט ויעיל, היא צברה תאוצה ועברה במהירות מפה לאוזן בין מיליוני משתמשים. כך, היא האפליקציה המובילה בתשלום בחנות האפליקציות של אפל ביותר מ-100 מדינות עם משתמשים ב-100 מדינות וב-750 מפעילות סלולר. בליל הסילבסטר האחרון נרשם שיא כשנשלחו 18 מיליארד הודעות וואטסאפ ביום אחד.

בשוק קיימים מתחרים חזקים לוואסטאפ כמו LINE, iMessage ואחרים, כשלגוגל עצמה יש שירות מתחרה בשם Google Talk, שמיועד למשתמשי ג'ימייל ואנדרואיד ומאפשר להם להתכתב זה עם זה. למעשה, השמועה על רכישת וואטסאפ באה דווקא על רקע דיווחים לפיהם גוגל מתכוונת לאחד את שירותי השיחות שלה לכדי מוצר אחד מוביל.

לענקית האינטרנט יש שירותי שיחות שונים - Google Talk, שמאפשר למשתמשי אנדרואיד וג'ימייל לשוחח ביניהם; Google Voice, שמאפשר לקיים שיחות קוליות לקווי טלפון בתשלום מופחת; Google Hangout - שיחות וידיאו למשתמשי גוגל פלוס ומובייל ועוד.

היצע שירותי השיחות של גוגל יצר מצב שבו ברוב המקרים אין אינטגרציה אחד עם השני, מה שאמנם הביא למגוון מוצרים אך גם ללא מעט בלגן. לכן, אתרים שונים ברשת דיווחו בשבועות האחרונים כי גוגל עובדת על שירות Google Babble (פטפוט בעברית), שיאחד את כל השירותים למוצר אחד.

אם אכן גוגל תרכוש את וואטסאפ, יהיה מעניין לראות כיצד האפליקציה תשתלב בתוך מגוון אפליקציות התקשורת שהיא מפעילה. השאלות הגדולות שצריכות להטריד את משתמשי וואטסאפ במידה וגוגל אכן תרכוש את החברה המפתחת את האפליקציה הפופולרית, היא האם היא תמשיך להתקיים עצמאית והאם תפעל לפי אותו הסדר תשלום.