ציפי לבני מקדמת נגישות לסיוע משפטי חינם לניצולי השואה

משרד המשפטים יפיץ בקרוב תיקון לחוק הסיוע המשפטי, שיאפשר לכלל ניצולי השואה נגישות לשירותי הסיוע המשפטי חינם, כדי שיוכלו למצות את זכויותיהם

משרד המשפטים יפיץ בימים הקרובים תיקון לחוק הסיוע המשפטי, שיאפשר לכלל ניצולי השואה נגישות לשירותי הסיוע המשפטי חינם, כדי שיוכלו למצות את זכויותיהם הכלכליות המגיעות להם על-פי חוק - כך הורתה היום (א') שרת המשפטים החדשה, ציפי לבני.

ניצולי השואה זכאים לקבל תגמולים על-פי חוקים שונים, ביניהם חוק רדיפות הנאצים וחוק הטבות לניצולי השואה. על מנת לסייע לניצולי השואה לממש ולמצות את הזכויות המגיעות להם לפי חוקים אלה, הורתה לבני להפיץ כבר בימים הקרובים תזכיר לתיקון חוק הסיוע המשפטי, שיאפשר לכלל ניצולי השואה נגישות לשירותי הסיוע המשפטי ללא תמורה.

כיום, על מנת להיעזר בשרותי האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, צריכים להתקיים על-פי חוק מספר תנאי סף, ובין היתר סף כלכלי הכולל מבחן הכנסה ורכוש. התיקון לחוק יבטל את תנאי הסף הכלכלי בכל הקשור לניצולי שואה המבקשים לממש את זכויותיהם אלה.

במשרד המשפטים אומרים כי התיקון לחוק יגדיל באופן משמעותי את מספר ניצולי השואה שיהיו זכאים לסיוע משפטי ללא תמורה, ויקצר את הליך קבלת הסיוע המשפטי על מנת לקבל את זכויותיהם על-פי הדין.