שר השיכון: אקדם בנייה חדשה של דיור מוגן ציבורי

בביקור שערך הבוקר שר השיכון בבית דיור מוגן ציבורי בשכונת ארמון הנציב בירושלים עם ניצולי שואה, הכריז כי בכוונתו לקדם בנייה של 50 יחידות דיור חדשות במקום

האם שר השיכון הנכנס, אורי אריאל, יפעל לשנות את מדיניות הממשלה בשנים האחרונות הקובעת שהמדינה לא בונה דיור ציבורי? על-פי התבטאויות השר היום בביקור שערך בבית דיור מוגן בירושלים נראה שכן.

בביקור שערך הבוקר שר הבינוי והשיכון, בבית דיור מוגן ציבורי בשכונת ארמון הנציב בירושלים עם ניצולי שואה, הכריז השר כי בכוונתו לקדם בנייה של 50 יחידות דיור חדשות במקום, זאת לאחר כעשור בו לא החלה בנייה של יחידות דיור ציבורי לגיל הזהב על-ידי משרד הבינוי והשיכון. מדובר ביחידות דיור הנכללות בתוכנית מאושרת שיכולות להיבנות בקומה המפולשת במבנה הקיים ובשטח סמוך. עוד אמר אריאל כי הוא מתכוון לבחון אישור הקמת יחידות דיור נוספות בבתי דיור מוגן ציבורי בתקציבי הממשלה הבאים.

חשוב לציין שהתבטאותו זו של אריאל אכן משקפת שינוי מגמה בהתייחסות המשרד לבנייה ציבורית אולם יש להמתין ולראות האם אכן יועברו התקציבים ויתקבלו האישורים הנדרשים למטרה זו.

במהלך הביקור נפגש השר אריאל עם ניצולי שואה שסיפרו לו על העבר הקשה שחוו לצד ההווה בדיור המוגן הציבורי.

כיום מפעיל משרד השיכון כ-100 בתי דיור מוגן בהם קרוב ל-11.5 אלף יחידות דיור בהן מתגוררים כ-16 אלף קשישים (רבים מהם ניצולי שואה). המבנים נמצאים בפריסה ארצית מצפת ועד אילת כאשר בממוצע מונים בין 80 ל-100 יחידות דיור למבנה. הדיירים בבתי הדיור המוגן הציבורי הינם חסרי דירה המשלמים שכר דירה מסובסד בגובה של 8% מהכנסותיהם מהביטוח הלאומי - כ-340 שקל לזוג לחודש וכ-230 שקל ליחיד לחודש.