הקלאסיקה מכה שלוש פעמים: "אגם הברבורים" עם שלוש גרסאות מפתיעות

במסגרת העונה החדשה של "מחול במשכן" נוכל לפגוש את "אגם הברבורים" בשלוש גרסאות שונות ומפתיעות

יצירות של חופש שכטר וברק מרשל במופעי העונה הקרובה של "מחול במשכן"; התוכנית נוטה לקלאסיקות ופונה לקהל הרחב עם בלט על הקרח ואטרקציות מסין וממונטה קרלו.

"אגם הברבורים" היא ככל הנראה יצירת המחול המפורסמת ביותר בעולם. היצירה שחיבר צ'ייקובסקי ב-1875 עלתה כבר באלפי גרסאות על הבימות היוקרתיות ביותר ועל מסכי הקולנוע, ונדמה שבכל פעם היא מצליחה לקרב עוד קצת את הקהל אל חיק המחול. במסגרת העונה החדשה של "מחול במשכן" נוכל לפגוש את "אגם הברבורים" בשלוש גרסאות שונות ומפתיעות.

האחת היא מופע בלט על הקרח לכוריאוגרפיה של טוני מרסר. זיכרונות ילדות ממופעי "בלט על הקרח" שביקרו כאן בשנות ה-70 לא יפגעו בוודאי בפופולריות של המופע. זוהי קריצה של מנהלי "מחול במשכן" לעבר קהל חדש אולי, שמתעניין יותר באטרקציות מסעירות ופחות במחול. המופע הפותח את העונה בספטמבר מצטרף לטרנד הלוהט של היכלות הקרח, ששוטף את הארץ באחרונה (האחרונים נפתחו באילת ובחולון, בנוסף לתערוכת "עיר הקרח" בירושלים).

השנייה תגיע בסיום העונה (יוני 2014): "אגם הברבורים" באינטרפרטציה חדשנית של הכוריאוגרף הבריטי מת'יו בורן ובה רקדנים גברים מבצעים את תפקידי להקת הברבורים. אסוציאציות לתמונת הסיום המרגשת בסרט "בילי אליוט" אינן מקריות.

עוד הזדמנות ל"אגם הברבורים" (המערכה השנייה) במופע של להקת הבלט ההומוריסטית "טרוקדרו" ממונטה קרלו, שבה כל הרקדנים גברים בחצאיות טוטו ונעלי אצבע. הלהקה חוזרת לכאן עם תוכנית חדשה באוקטובר.

פולחן האביב הסיני

בספטמבר תגיע גם להקתו של הכוריאוגרף הסיני-אמריקני שן וויי, שיצר את הכוריאוגרפיה לטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ין ב-2008. הוא יעלה כאן את פולחן האביב מאת סטרווינסקי (בגרסת פסנתר לארבע ידיים) ו"ליד המרפסת" לפי מוזיקה של ארוו פארט.

מסן פרנסיסקו מגיעה בנובמבר להקתו של אלונזו קינג, עם היצירות "שחרזדה" מחול המבוסס על יצירה של רימסקי קורסקוב למוזיקה של זאקיר חוסיין, ו"שרף", יצירה המלווה במוזיקה ספרדית עממית.

עוד בנובמבר, נפגוש שוב את להקת המחול העכשווית והצעירה סידר לייק מארה"ב. בין תוכניותיה "נער סגול", כוריאוגרפיה ומוזיקה מאת הכוריאוגרף הישראלי-בינלאומי המצליח חופש שכטר.

בדצמבר תבצע להקת פילובולוס האהודה כאן מאוד את המופע Shadowland (ארץ הצללים), המבוסס על מחול אקרובטי, צלליות, קרקס וקונצרט. על הבמה לצד הרקדנים יוצגו מסכי ענק הנעים לצלילי מוזיקה של דייוויד פו.

להקת המחול המודרני בלט ג'אז מונטראול מעלה ארבע יצירות וביניהן "הארי", יצירה חדשה של ברק מרשל הישראלי-אמריקני ו-Zero in On כוריאוגרפיה של קיטאנו סוטו למוזיקה של פיליפ גלאס.

בחודש יולי 2014 תסתיים העונה במופעי להקת בלט דה לורן בניהולו האמנותי של פיטר ג'ייקובסון, עם "מחול הצלילים" של מרס קנינגהם ו"בחדר העליון" של תוילה ת'ארפ.