"בן-צבי שוקל העברת 'מעריב' לירושלים ופיטורי 10% מהעובדים"

כך טוענים בוועד הפעולה של עיתונאי "מעריב" ■ לדברי הוועד, "ההנהלה טוענת כי ללא השינויים האלה, העיתון עלול למצוא עצמו בסכנת סגירה" ■ בוועד טוענים כי הובטח להם מספר פעמים בעבר כי המערכת לא תתרחק יותר מדי מת"א

על אף צמצום מסיבי של כוח-האדם בעיתון "מעריב" עם העברת הבעלות לשלמה בן-צבי לפני כחצי שנה, נראה כי מצבו הכלכלי של העיתון עדיין קשה.

במכתב שהוציא היום (ב') ועד הפעולה של עיתונאי "מעריב" לכתבים ולעורכים, הוא מציין כי הנהלת העיתון שוקלת נקיטת צעדים חריפים, בהם העברת המערכת מתל-אביב לירושלים וכן פיטורים של 10% מהעובדים.

בוועד, כמובן, מתנגדים לשני המהלכים ואף מציינים זאת במכתב ששלחו לעובדים: "הובטח לנו בעל-פה 3 פעמים בצורה מפורשת שהמערכת לא תתרחק יותר מדי מתל-אביב", הם כותבים באשר לכוונת הבעלים להעביר את המערכת לירושלים.

"דיאלוג מהיר"

באשר לפיטורים הצפויים, ציינו בוועד כי "בהסכם הקיבוצי נקבע כי הנקלטים יועסקו לכל הפחות לתקופה של 18 חודשים, כשלהנהלה תהיה אפשרות לפטר 10% בתום חצי שנה - כלומר בעוד כחודש מהיום".

בוועד מוסיפים כי "בהנהלה אומרים כי ללא השינויים האלה, 'מעריב' עלול למצוא את עצמו בסכנת סגירה".

עוד כותב הוועד בהתייחס לפיטורים האפשריים כי הם אמנם מתנגדים למהלך, אך הדגישו בפני ההנהלה כי "על אף האכזבה מהמהירות שבה שוב נדרשים עובדים לשלם את המחיר של קשיי החברה... העובדים מחויבים מאוד להצלחת העיתון והאתר, ואם יש צורך להתגייס ולסייע בתקופה הקשה הזאת - נהיה מוכנים לקיים דיאלוג מהיר, מעמיק וענייני".

לדברי הוועד, שני הצדדים הסכימו להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי שיתקיים בשבועיים הקרובים.

לא רוצים לעבור לירושלים

עם זאת, נושא המעבר מבית "מעריב" ברחוב קרליבך בתל-אביב לירושלים מסתמן כסוגיה המרכזית בין הצדדים. במכתב לעובדים הבהיר הוועד כי "לטעמנו לא ניתן להעביר מערכת שלמה, שבה למעלה מ-100 עיתונאים שרובם המכריע גר באזור המרכז, לאזור מרוחק. זו גזירה שרוב העובדים לא יוכלו לעמוד בה, ושלא נאפשר לה לעבור ללא התנגדות".

את תגובת "מעריב" לא ניתן היה להשיג.