הבעלים של מלאגה נגד השיפוט בליגת האלופות: "זה לא כדורגל, זו גזענות"

זעם במועדון הספרדי על השיפוט שהעניק לדורטמונד עלייה לחצי גמר הצ'מפיונס ליג; השייח' הקטארי של מלאגה: "מקווה שייפתחו בחקירה"

משחק ליגת האלופות הדרמטי אתמול (ג') בין דורטמונד למלאגה (2-3) הפך מהר לדיון סוער נוסף בסוגיית השיפוט. שחקני מלאגה האורחת טענו כי קופחו באופן קשה בשער הניצחון של דורטמונד עמוק בתוספת הזמן, שער שמנע מהם העפלה לחצי הגמר.

הבעלים הקטארי של מלאגה, שייח' עבדוללה אל ת'אני, הגיב מיד אחרי המשחק באופן חריף: "זה לא כדורגל, זו גזענות. חייבים לסיים עם זה. אני מקווה שיפתחו בחקירה". כוכב מלאגה, חואקין, הלך רחוק עוד יותר כשאמר: "אנחנו חושדים בפלאטיני ובכולם. בגלל שאנחנו ממלאגה ולא ממדריד אז יותר קל לעשות לנו דברים כאלו". חלוץ מלאגה, ז'וליו בפטיסטה, אמר: "בשביל מה צריך חמישה שופטים בכלל אם זה מה שקורה? אני לא יודע אם דבר כמו שקרה לנו יכול לקרות לריאל מדריד או לברצלונה".

המתקפה ברבע הגמר נגד אופ"א החלה בשבוע שעבר. ברצלונה שלחה מכתב תלונה רשמי על החלטות שיפוט מעוררות מחלוקת במשחק נגד פאריז סן ז'רמן במשחק הראשון בצרפת (2-2), כולל שער מנבדל ברור של זלאטן איברהימוביץ' לטובת סן ז'רמן. גם במשחק בין באיירן ליובנטוס (2-0 לגרמנים) נכבש שער מנבדל ברור.

כבר עכשיו ברור שהניסיון של אופ"א לצמצם את טעויות השיפוט בעזרת הוספת שופטי רחבה לא פותר את הבעיה. לא מעט מחקרים נעשו לאורך השנים בניסיון לקבוע את המדדים שגורמים לשופטים לשגות. האם קבוצות בית, כמו במקרים של דורטמונד ופ.ס.ז' נהנות יותר מטעויות שיפוט? כנראה שכן. מחקר משותף שנעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת ליברפול ו-וולברהמטון מצא שקהל ביתי רועש גורם לשופטים לשרוק 15% עבירות פחות לקבוצת החוץ. בפרמיירליג בחנו בשנה שעברה 670 החלטות שיפוט "קשות" (הכשלות ברחבה, נבדלים, הרחקות של שחקנים) ומצאו כי 179 מהן היו שגויות - כלומר רק 74% מההחלטות היו נכונות.

מי שמציע פיתרון יצירתי לעניין הוא כוכב העבר יוהאן קרויף, שהתראיין השבוע ל"דה טלחראף" ואמר ש"הגיע הזמן ששופטים שעושים טעות ייענשו. בדיוק כמו שחלוץ מחמיץ מול השער ונענש אחר כך בישיבה על הספסל, כך צריך לנהוג עם שופטים שטועים".