הבנקים החזירו ללקוחות 2.4 מיליון שקל עקב תלונות ב-2012

21.5% מהתלונות על בנקים ועל החברות לכרטיסי אשראי נמצאו מוצדקות בשנת 2012, לעומת 26.1% בשנה הקודמת ■ מבין חמש הקבוצות הבנקאיות, קבוצת לאומי והבינלאומי דורגו באופן הגבוה ביותר

הבנקים החזירו ללקוחות שהגישו תלונות סכום של 2.4 מיליון שקל בשנת 2012, כך עולה מהסקירה של פניות הציבור שפרסם היום (ד') בנק ישראל.

21.5% מהתלונות על בנקים ועל החברות לכרטיסי אשראי נמצאו מוצדקות בשנת 2012, לעומת 26.1% בשנה הקודמת. הירידה בשיעור התלונות המוצדקות נובעת, בין היתר, בשל ירידה חדה בשיעור התלונות המוצדקות בבנק מזרחי-טפחות וירידה משמעותית בשיעור התלונות המוצדקות בבנק הבינלאומי. יתר הבנקים שמרו על שיעור תלונות מוצדקות הדומה לזה של שנת 2012.

מבין חמש הקבוצות הבנקאיות, קבוצת לאומי והבינלאומי דורגו באופן הגבוה ביותר בהסתמך על ארבעה קריטריונים המבוססים על מידע שנצבר בפיקוח על הבנקים, מבירור פניות ותלונות ציבור. גם בדירוג חמשת הבנקים הגדולים נשמרה אותה תוצאה.

דירוג חמשת הבנקים הגדולים בשלוש השנים האחרונות מדגים את ההתפתחות החיובית שחלה בשניים מחמשת הבנקים הגדולים: הבינלאומי ומזרחי-טפחות. בבנק הבינלאומי נרשמה בשנתיים האחרונות עליה בדירוג, ואילו בנק מזרחי-טפחות שיפר את הדירוג שלו באופן משמעותי בשנת 2012.