סמארט TV של פיליפס - ידידותית עם תמונה טובה

הטליוויזיה החדשה של פיליפס מספקת תמונה טובה ■ אך היא לא כוללת תמיכה בעברית ואין לה אפליקציות ישראליות ■ המחיר הגבוה עשוי להרתיע חלק מהצרכנים

עד שנת 2011 נחשבה פיליפס למותג טלוויזיות יוקרתי, שעמד בשורה הראשונה מול היצרניות הדרום קוריאניות והיפניות. אולם אז החליטה החברה, שהתחום הזה פחות רווחי עבורה ומכרה את חטיבת הטלוויזיה שלה לחברת TPV הסינית, שרכשה כ-70% מתחום הטלוויזיות של פיליפס.

מאז, התחושה היא שפיליפס משקיעה פחות בשיווק הטלוויזיות שלה בישראל, והדגמים שהיא משיקה לא זוכים לחשיפה כמו אלה של היצרניות הגדולות האחרות. דגם PFL8007 הוא מסך השייך לתחום ה-Smart TV, קטגוריה שממשיכה לתפוס תאוצה בארץ ובעולם.

תאורה: אחת הטכנולוגיות שיוצרות בידול במסכים של פיליפס היא אמבילייט. מדובר בטכנולוגיה המשלבת נורות צבעוניות בצדי המסך ובחלק העליון שלו. הנורות ממשיכות את צבעי המסך בזכות התאורה שלהן על הקיר. התוצאה היא תצוגה יותר נעימה לעין בחדר חשוך ותחושה שהמסך יותר גדול ממה שהוא. למרות שהמתחרות מציגות את האמבילייט כגימיק, מדובר ביכולת שתורמת מאוד להנאה מהמסך.

ממשק: דגם PFL8007 לא מגיע עם ממשק בעברית, אבל הוא ידידותי להפעלה באמצעות תפריטי אייקונים שמזכירים יותר שימוש בסמארטפון עם המון יכולות, שכמעט גרמו לנו לסלוח לו על כך שהמסך לא עבר תהליך גיור. חשוב לזכור, שללא תמיכה בעברית לא ניתן להציג תרגום בעברית בקובצי וידיאו שהורדו מהאינטרנט. מה שכן, תרגום מובנה עובד כאן.

אפליקציות: פיליפס מציעה בחנות שלה מגוון אפליקציות. אי אפשר למצוא תוכן ישראלי, אבל יש אפשרות להוריד אפליקציות של יו טיוב, פייסבוק, פיקסה, תכנים למבוגרים (Hustler ו-Private) ושירות המוזיקה האינטרנטי Aupeo. הטלוויזיה כוללת גם אפליקציה פנימית של סקייפ. מצלמת וידיאו מגיעה בערכה.

תמונה: פיליפס מספקת כאן תמונה טובה. הצבע השחור נראה מוצלח בחדר מואר וקצת אפור בחדר חשוך. לא ראינו זליגות אור בולטות לעין והצבעים היו מספקים חיים.

רמקול: במקום לנסות לשלב רמקול בגב או בתחתית המסך, בפיליפס הלכו על כיוון מעניין. רגלית המסך היא הרמקול, שהצליח לספק סאונד חביב מאוד עם עומק בצליל. את הרגלית גם ניתן למקם בגב המסך, כאשר מחליטים לתלות את ה-PFL8007 על הקיר.

שלט רחוק: פיליפס השקיעה הרבה בשלט הרחוק שלה. מלבד עיצוב כסוף עם כפתורים נוחים, בצד האחורי אפשר למצוא מקלדת מלאה, המאפשר כתיבה נוחה בממשק החכם. הבעיה גם כאן היא שאין כפתורים בעברית.

בשורה התחתונה: ה-PFL8007 הוא מסך מוצלח, אבל לא ברור מדוע מחירו גבוה במיוחד. רוב המוצרים הסיניים זוכים לתמחורים אגרסיביים יותר וכאן מנסים למכור לצרכנים טלוויזיה של יצרנית סינית עם מחיר של מותג הולנדי.

מחיר: 16,000 שקל למסך בגודל 55 אינץ'.

ציון: 9.