"מעריב": מו"מ על עתיד עובדי חברת ההפצה ותנאי העיתונאים

בן-צבי מנהל מו"מ מול ההסתדרות, לאחר שעד לרגע זה עדיין אין הסכמות ■ העובדים מאיימים בסכסוך עבודה לאחר שנודע כי משכורת מארס תפוצל לשניים

מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, מנהל משא-ומתן מקיף מול ההסתדרות על ההפצה ועל תנאי העיתונאים. זאת, לאחר שעד לרגע זה עדיין אין הסכמות עם עובדי ההפצה של "מעריב" באשר לעתיד חברת ההפצה "גל מעתון".

על-פי גורמים בתעשייה, מצבו התזרימי של "מעריב" אינו מאפשר לעיתון להחזיק גוף הפצה משלו. בחברת ההפצה אומרים כי עם פתיחת המשא-ומתן המחודש, לאחר שמשקיעים פוטנציאליים ויתרו על רעיון הרכישה, נמשכו הניסיונות מטעם אנשי "מעריב" להוריד ככל האפשר את מספר העובדים המועסקים - עוד פחות מ-350 עובדים, המספר שעליו דובר קודם לכן.

צפויה פגיעה במקומונים

לצד זה, מאיימים עובדי "מעריב" בסכסוך עבודה, לאחר שהנהלת העיתון הודיעה להם כי תפצל את משכורות חודש מארס לשניים. 5,000 שקל כבר שולמו, והיתר, למי שמרוויחים יותר מסכום זה, ישולם רק ב-18 בחודש.

לצד זה דיווח הוועד לעובדים כי עם פקיעת המועד שהתחייב עליו בן-צבי בעת רכישת "מעריב", בחודש הבא, צפוי לצאת לדרך עוד הליך פיטורים של 10% מכוח-האדם.

על-פי הערכות, עשויה להיות פגיעה במקומוני העיתון. כמו כן מתריע הוועד מפני מעבר מתוכנן לירושלים.

מחר (ה') תתקיים ישיבה של עובדי העיתון, שאותה כינס הוועד.

גורמים בוועד טוענים גם כי בן-צבי התחייב לחתום על הסכם קיבוצי מורחב עם העובדים, לאחר ההסכם הקיבוצי שנחתם עם קליטתם בעיתון, ואולם גם מהלך זה טרם בוצע.

הגורמים השונים לא הגיבו לדברים.