עו"ד כספי על עידן עופר: "נולדנו כאן, אנחנו צריכים ללכת לעולמנו כאן"

עו"ד רם כספי: "צריך לשכנע את אנשי העסקים שטוב להם בישראל; היה עדיף להטיל מס על אנשי עסקים יהודים מחו"ל שבאים לארץ" ■ דבריו של כספי - בעקבות חשיפת "גלובס" על כוונתו של עידן עופר לעקור ללונדון

"נולדנו בישראל, עשינו חיל בישראל, ואנחנו צריכים להמשיך לפעול בישראל וללכת לעולמנו כאן" - כך אמר אתמול (ד') ל"גלובס" עו"ד רם כספי, מבכירי עורכי הדין בארץ ומי שמייצג במשך שנים את החברה לישראל של משפחת עופר. כספי הדגיש כי דבריו נאמרים באופן עקרוני בלבד, וכי הוא אינו יודע אם נכונה חשיפת "גלובס" בתחילת השבוע כי איש העסקים עידן עופר מתכוון לעבור ולהתגורר בלונדון.

לדבריו, "המדינה צריכה לכונן שולחן עגול שיכלול את נציגי ההסתדרות, ארגוני המעסיקים והמגזר הפרטי, לשלב ידיים לשם המשך ההצלחה של הכלכלה הישראלית ולהפסיק את ההתקפות הבלתי פוסקות על המגזר העסקי. צריך לשכנע את אנשי העסקים שטוב להם בישראל ושהם לא צריכים לעבור למדינות נכר", אמר.

כספי מציע "בהזדמנות החגיגית הזו" להטיל במקביל למאמצים הללו מס מיוחד על אנשי עסקים יהודיים שגרים בחו"ל ובאים להתגורר בארץ. "ישראל היא ביתו של העם היהודי. לכל יהודי באשר הוא יש אופציה לעלות לארץ ולהתגורר פה, ולאופציה הזו יש שווי כלכלי ענקי. אולי הגיע העת למסות את העם היהודי על שווי האופציה הזה, זה יתרום לתקציב המדינה ולפיתוח הכלכלה".

לדברי כספי, "לצערי, מהלך כזה אינו ניתן לביצוע וליישום, אבל ברמת המאקרו, אם הוא היה ניתן לביצוע, זה היה הדבר הנכון לעשותו. אנחנו משקיעים את כל מה שיש לנו במדינת ישראל. בתשתיות, בביטחון, בכבישים, ואנשים באים אלינו בלי לקחת חלק בנטל. הגיע הזמן לשנות".

חשיפת "גלובס" בתחילת השבוע כי עידן עופר (57), שהונו מוערך ב-6.5 מיליארד דולר, החליט לעזוב את הארץ ולעבור להתגורר בלונדון, הציתה דיון ציבורי סוער שרק הולך ומתגבר. פוליטיקאים, אנשי עסקים, עיתונאים וגם הציבור הרחב מבקרים את המהלך המתוכנן של אחד מעשירי הארץ.

מנגד, יש מי שיוצאים להגנתו של עופר וטוענים כי בישראל השתררה מאז המחאה החברתית של קיץ 2011 אווירה לא ידידותית כלפי אנשי עסקים, שדוחקת אותם מכאן בעל-כורחם.